تکواندو

برنامه مسابقات انتخابی المپیک قاره ها اعلام شد/ چین میزبان آسیایی ها


برنامه مسابقات انتخابی المپیک قاره ها اعلام شد/ چین میزبان آسیایی ها

فدراسیون جهانی برنامه مسابقات انتخابی المپیک در بخش قاره ای را اعلام کرد که چین میزبان مسابقات تکواندوکاران آسیایی مدعی حضور در المپیک خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در بازی های المپیک پاریس با حضور 128 تکواندو برگزار خواهد شد. از این تعداد 64 تکواندوکار در گروه مردان و 64 تکواندوکار در گروه بانوان به رقابت خواهند پرداخت. کسب سهمیه نیز به 3 روش صورت می گیرد. 

شیوه اول رنکینگ المپیکی است که نفرات اول تا پنجم هر وزن به صورت مستقیم کسب سهمیه می کنند. شیوه دوم نیز نفرات اول رده بندی گرنداسلم (در مجموع دو مرحله)  به عنوان نفر ششم رنکینگ کسب سهمیه خواهند کرد. نکته مهم اینکه دراین بخش فقط نفرات اول کسب سهمیه می کنند و در صورتی که هر کدام از نفرات اول گرنداسلم جزو تکواندوکاران اول تا پنجم رنکینگ المپیکی باشند، سهمیه حضور به نفر ششم رنکینگ المپیکی تعلق خواهد گرفت. در مجموع هشت وزن 48 تکواندوکار بلیت سفر به پاریس را دریافت خواهند کرد. 

شیوه سوم نیز کسب سهمیه از طریق مسابقات قاره ای است. طبق قوانین WT از قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و پان امریکن نفرات اول و دوم  و قاره اقیانوسیه نفرات اول چهار وزن المپیکی مردان و چهار وزن المپیکی زنان سهمیه المپیک می گیرند که از این طریق هم 72 تکواندوکارکسب سهمیه خواهند کرد. 4 سهمیه به میزبان و 4 سهمیه هم وایلدکارت خواهد بود تا مجموع 128 تکواندوکار کامل خواهد شد. 

کسب سهمیه از شیوه های اول و دوم، با برگزاری مسابقات مرحله نهایی گرندپری در منچستر و گرنداسلم در «ووشی» چین طی یک ماه آینده بسته خواهد شد. بر همین اساس فدراسیون جهانی برنامه مسابقات انتخابی قاره ای را اعلام کرد. 

طبق برنامه اعلام شده از سوی WT رقابت های انتخابی قاره ای با برگزاری مسابقات قاره آفریقا طی روزهای 21 و 22 بهمن ماه در سنگال و شهر داکار آغاز می شود. مسابقات انتخابی اروپا نیز روزهای 19 و 20 اسفندماه به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه انجام می شود. چین در شهر «تای آن» و روزهای 25 و 26 اسفندماه میزبان رقابت های فوق در قاره کهن خواهد بود. 

جزایر سلیمان 18 فروردین ماه میزبان مسابقات قاره اقیانوسیه است. دومینیکن هم در شهر «سن دیگو» طی روزهای 21 و 22 فروردین ماه میزبان مسابقات انتخابی در حوزه پان امریکن خواهد بود. 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا