تکواندو

تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۳؛ شروع طوفانی نوجوانان ایران در قاره کهن/ 7 مدال رنگارنگ سهم آینده سازان کشورمان


شروع طوفانی نوجوانان ایران در قاره کهن/ 7 مدال رنگارنگ سهم آینده سازان کشورمان

تکواندوکاران کشورمان با کسب هفت مدال رنگارنگ رقابت‌ های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا را با قدرت آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۶ کشور امروز شنبه یازدهم شهریورماه به میزبانی لبنان در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران هفت نماینده داشت که حاصل تلاش آن ها چهار طلا، یک نقره و دو برنز بود. غزال هوشمند، نیوشا شادلو، امیرمحمد رحمانی راد و سید محمدمتین حسینی چهار مدال طلا، مهدی رزمیان یک مدال نقره، پرنیان نوری و سینا رضا علیزاده هم دو برنز کسب کردند.

سینا رضا علیزاده در وزن ۶۳- کیلوگرم که ۱۳ تکواندوکار حضور داشتند دور نخست «کیم» از کره جنوبی را در دو راند از پیش رو برداشت. وی در ادامه «بولد» از مغولستان و «کاتو» از ژاپن را نیز با نتایج مشابه شکست داد. علیزاده در نیمه نهایی به حریفی از چین تایپه دو بر یک باخت و برنز گرفت.

پرنیان نوری در وزن ۵۲- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «گالینا» از فیلیپین آغاز کرد. وی سپس «کازانبک» از قزاقستان را دو بر یک شکست داد و در نیمه نهایی ۲ بر صفر به «مورات» از تایلند نتیجه را واگذار و به نشان برنز دست پیدا کرد. در این وزن ۱۳ تکواندوکار حضور داشتند.

در وزن ۴۲- کیلوگرم که ۱۱ تکواندوکار ثبت نام کرده بودند، غزل هوشمند ابتدا ۲ بر صفر «آندره آ سانچز» از فیلیپین را از پیش رو برداشت و سپس با برتری ۲ بر صفر در پیکار با «تلنت گوئن» از تایلند راهی نیمه نهایی شد. هوشمند در این مرحله در دو راند متوالی حریفی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی هم بعد از آنکه راند نخست را به «فان» از چین تایپه واگذار کرد، در دو راند متوالی حریف را شکست داد و به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

مهدی رزمیان در وزن ۴۵- کیلوگرم که در میان ۱۱ تکواندوکار دیگر این وزن دور نخست «یاسوان» از هند را شکست داد. وی در ادامه «یانگ» از چین تایپه  و نماینده کره جنوبی را 2 بر صفر از پیش روی برداشت و در فینال دو بر یک به حریفی از تایلند باخت و نقره گرفت.

سید محمد متین حسینی دومین طلای ایران در این رقابت های روز نخست بود. وی در اولین دیدار وزن ۴۸- کیلوگرم «الحسامی» از اردن را ۲ بر صفر شکست داد. حسینی در ادامه با برتری ۲ بر صفر مقابل «ظریف» از لبنان راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نماینده ویتنام را با نتیجه مشابه از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی هم ۲ بر یک تکواندوکاری از ازبکستان را شکست داد و عنوان نخست را به خود اختصاص داد. در این وزن ۱۸ تکواندوکار وزن کشی کردند.

امیر محمد رحمانی راد در وزن ۷۸+ کیلوگرم که ۱۳ تکواندوکار شرکت داشتند، بعد از یک دور استراحت، «منگ» از چین را 2 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر تکواندوکاری از قزاقستان را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی هم برابر «چانگ» از کره جنوبی در حالی که راند نخست را به حریف واگذار کرده بود، طی دو راند متوالی پیروز شد و طلای سوم ایران را به خود اختصاص داد.

نیوشا شادلو صیاد چهارمین طلای ایران بود. وی در وزن ۶۸+ کیلوگرم که ۱۰ تکواندوکار حضور داشتند، دور نخست «ژو رکسان» از چین تایپه را شکست داد و در ادامه درمرحله یک چهارم نهایی برابر «ماگان باجاج» از هند با همین نتیجه پیروز شد و در نیمه نهایی نیز تکواندوکاری از قزاقستان را دو بر صفر شکست داد و به فینال صعود کرد. شادلو در مبارزه پایانی برابر «کیم» از کره جنوبی بعد از واگذاری راند نخست، در دو راند بعدی پیروز از میدان خارج شد و روی سکوی نخست ایستاد.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا