تکواندو

مردان ایران روی سکوی قهرمانی /قزاقستان نایب قهرمان شد


مردان ایران روی سکوی قهرمانی /قزاقستان نایب قهرمان شد

ششمین دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام ریاست فدراسیون جهانی در گروه آقایان با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات که جمعه گذشته با رقابت‌های بخش بانوان و حضور 392 تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، عصر امروز دوشنبه 30 بهمن ماه با قهرمانی تیم مردان ایران به پایان رسید.

تکواندوکاران کشورمان با کسب 6 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز عنوان قهرمانی این رقابت را به نام خود ثبت کردندقزاقستان با یک طلا و 3 برنز نایب قهرمان شد و اردن هم  با یک طلا روی سکوی سوم ایستاد.تیم‌های آذربایجان و پاکستان هم با حضور در رتبه‌های چهارم و پنجم به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

فینال وزن 58- کیلوگرم، تکرار دیدار نهایی جام فجر بین مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی بود که، حاجی موسایی موفق شد بار دیگر به نشان طلا دست پیدا کند. محمد صادق دهقانی در وزن 68 – مانند رقابت های جام فجر به دیدار نهایی راه یافت، اما در مبارزه با عابدیان به به دلیل آسیب دیدگی رقیب  نقره گرفت. در وزن 80- کیلوگرم امیر محمد اشرافی با ارائه نمایشی قابل توجه به فینال رسید و با برتری برابرحسن بشیری موفق به کسب مدال طلا شد. در 80+ کیلوگرم  نیز آرین سلیمی که مسافر رقابت های قاره ای کسب سهمیه المپیک پاریس است در دیدار نهایی با برتری مقابل علی احمدی موفق به کسب مدال طلا شد.

بهترین تکواندوکار این دوره از مسابقات

در پایان این رقابت‌ها «علی خوشروش» نماینده وزن 74-کیلوگرم ایران به عنوان برترین تکواندوکار، «واردان قارامانیان» از ارمنستان به عنوان بهترین و مغولستان به عنوان تیم منتخب اخلاق انتخاب و معرفی شدند. همچنین «چان هسین لیو» (تایوان)، «ندهیم محمد خلاف ال» (عراق)، مهدی بهادری (ایران) و «سئونگ روک کیم» ( کره جنوبی ) به عنوان برترین داوران این رقابت‌ها انتخاب شدند.

بهترین داوران ششمین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی

در روز دوم این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که نفرات برتر به شرح ذیل معرفی شدند:

نفرات برتر چهار وزن دوم:

وزن ۵۸- کیلوگرم:

مقام اول: مهدی حاجی موسایی (ایران)
مقام دوم: ابوالفضل زندی (ایران)
مقام سوم: سایاد داداشوو ( آذربایجان) و تامیرلان تلیولس ( قزاقستان)


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا