جودو

میراسماعیلی: تعلیق تمام شده باید تلاش کنیم و فاصله زمانی را جبران کنیم

میراسماعیلی: تعلیق تمام شده باید تلاش کنیم و فاصله زمانی را جبران کنیم

رییس فدراسیون جودو، گفت: بعد از پایان چهار سال تعلیق باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم و بتوانیم این فاصله زمانی را جبران کنیم و برای همین اینجا با چند مربی برای تقویت کادرفنی وارد مذاکره شده ام.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با ابراز تأسف از واگذاری بازی قاسم باغچقی به حریف قزاق، اظهار داشت: ورزشکارمان  سه دقیقه و نیم در برابر حریف قزاق به خوبی مبارزه کرد و می توانست پیروز میدان باشد، اما چند ثانیه آخر بازی را به خاطر عدم خودباوری و اعتماد به نفس لازم  در برابر قهرمان بازی های دور گذشته آسیا  شکست را پذیرا شد.

وی در ادامه افزود: مضاف بر اینکه دوری از میادین بزرگ بین المللی و عدم تجربه کافی در کار بچه ها، تاثیر گذاربود. در حالیکه رقبای ایران چهار سال است که در میادین مختلف حضور داشتند و رنکینگ های بالایی را هم کسب کردند اما آنچه که به بچه های ما ضربه زد این بود که آنها رنکینگ نداشتند به خصوص در قرعه کشی ها انتظار من از تمامی بچه ها به غیر از مریم بربط که در این مسابقات فوق العاده بود بیش از این بود، بچه های ما به نوعی خود را باور نکردند اگر غیر از این بود نتایج بسیار خوبی را کسب می کردند.

رییس فدراسیون جودو در خصوص نفرات اعزامی به بازی های آسیایی، گفت: به عنوان مثال انتظار ما از فتحی پور بیشتر بود و ابوالفضل محمودی کار خود را کرد و در برابر حریف کره ای به دلیل خستگی  بازی را واگذار کرد .قاسم باغچقی بسیار خوب کار کرد اگر کمی خود را باور می کرد برنده میدان و جز مدالیست ها بود.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به عملکرد خوب بربط در این دوره از رقابت ها، افزود: مریم بربط به لحاظ فنی ورزشکار فوق العاده ای است. او بسیار باهوش است و شخصیت قهرمانی دارد وقطعا در آینده از مریم بربط بسیار خواهید شنید. وقتی مسابقه در برابر حریف قزاق که حریفی رنکینگ داری است که عقب هم هست را در سی ثانیه اخر هم “وازاری” می گیرد و هم ضربه فنی می کند، در بازی آخر هم  این ملی پوش کشورمان، به خاطر کم تجربگی بازی را واگذار کرد.

آرش میراسماعیلی در ادامه، خاطر نشان کرد: در مجموع  جودوکاران کشورمان در این چهار سال گذشته میدان بزرگی ندیدند و شرایط سختی را پشت سرگذاشتند، در واقع تنها یک هفته از رفع تعلیق جودو ایران می گذرد.

وی در ادامه سخنانش عملکرد جودوکاران  را خوب توصیف کرد و افزود: می توانم بگویم این مسابقات سرآغاز جودو ایران است. جودوکاران کشورمان باید در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کنند باید میدان ببینند باید تحت آموزش مربیان خارجی قرار بگیرند. من اینجا با چند مربی خارجی صحبت کردم تا کادر فنی را تقویت کنیم. انشالله با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و حمایت آنها بتوانیم مربی خارجی برای ملی پوشان کشورمان بیاوریم.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه افزود: قطعا برای ورزش بانوان به ویژه مریم بربط برنامه خاصی را خواهیم داشت و  با برنامه ریزی، بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده، مریم بربط را جز مدالیست ها ببینیم.

میراسماعیلی در ادامه تاکید کرد: وقتی یک دوره طولانی جودوکاران کشورمان از کوران مسابقات دور باشند باز گشت به آن شرایط، بسیار سخت است و بعد چهار سال بچه ها در چنین میدان بزرگی شرکت می کنند، ضمن اینکه همه تلاش مان این بود که بچه ها در رویدادهای غیر رسمی حضور پیدا کنند. در واقع سعی کردیم جودو را سرزنده نگه داریم، اما به ما بسیار سخت گذشت.

وی به تشریح برنامه های فدراسیون برای آماده سازی ملی پوشان کشورمان پرداخت و گفت: انشالله در ماه آینده تیم کاتای ما راهی مسابقات جهانی می شود و تیم نوجوانان و جوانان هم به مسابقات قهرمانی آسیا می روند. واقعیت این است که ما باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم و بتوانیم این فاصله زمانی را جبران کنیم.

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا