جودو

جوانان جودو پس از چهار سال تعلیق، دو مدال برنز کسب کردند

جوانان جودو پس از چهار سال تعلیق، دو مدال برنز کسب کردند

تیم ملی جودو جوانان پسران در مسابقات جودو قهرمانی آسیا پس از چهار سال دوری از میادین رسمی با کسب دو مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا که از روز شنبه ۲۷ آبان ماه با حضور ۱۷۲ جودوکار از ۱۵ کشور به میزبانی ازبکستان در تاشکند آغاز شده بود با کسب دو مدال برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید. امروز یکشنبه در روز دوم و پایانی هشت جودوکار کشورمان به روی تاتامی رفتند که توسط یاقوتی و موحد صاحب دو نشان برنز شد.

 

محمد حسین یاقوتی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس به «پارک» از کره جنوبی باخت. یاقوتی در گروه شانس مجدد برابر «آلتانگریل» از مغولستان را از پیش رو برداشت. وی در دیدار رده بندی «چن تسای» از چین تایپه را شکست داد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

 

امیر پویا نوحی دیگر جودوکار ایران در این وزن پس از یک دور استراحت، نتیجه را به «شوراخ ماتوف» ازبکستانی واگذار کرد و در گروه شانس مجدد هم به «ویشال» از هند بازی را واگذار و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم امیر عباس موحد در نخستین مبارزه خود «ژان تیلک» از قزاقستان را شکست داد و سپس با برتری مقابل «گانتولگا» از مغولستان به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نتیجه را به «ژولداشکازیف» از قرقیزستان باخت و به دیدار رده بندی رفت. موحد برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به مصاف «سعود منانی» از عربستان رفت و پس از کسب پیروزی روی سکوی سوم ایستاد و دومین نشان برنز کشورمان را به خود اختصاص داد.

 

در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار پس از یک دور استراحت، برابر «عبدوجلال اوف» تاجیکستان نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. امیر عباس چوپان در وزن ۹۰- کار خود را با ضربه فنی «مون خسای خان» از مغولستان آغاز کرد و سپس برابر «سامانووا» از ازبکستان بازنده تاتامی را ترک کرد. وی در گروه شانس مجدد «سعد الحجری» نماینده عربستان را با اجرای فن «اسوتوگاری» ضربه فنی کرد و راهی دیدار رده بندی شد. چوپان در دیدار رده بندی مغلوب «رجب اف» از تاجیکستان شد و مدال برنز را از دست داد.

 

محمد جواد محبی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۹۰- کیلوگرم همان دور نخست به «سویان جانوف» از ترکمنستان باخت و حذف شد.

 

در گروه بانوان و در وزن ۷۸- کیلوگرم مریم پیمانی در نخستین مبارزه برابر «آیل تیگوباتار» از کشور مغولستان بازنده تاتامی ترک کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. راحیل مرادی نیز در وزن ۷۸+ کیلوگرم همان ابتدا در مصاف «کیم مین یونگ» از کره جنوبی باخت و کنار رفت.

 

تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان کشورمان پس از پایان چهار سال تعلیق برای نخستین بار در مسابقات جودو قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد.

 

هدایت تیم ملی مردان در این رقابت‌ها برعهده ایوب رستمی بود و رضا غفاری به عنوان مربی کنار تیم بود. معصومه جعفری نیز به عنوان سرمربی دختران در این رقابت‌ها بود.

 

مصطفی کریمی به عنوان سرپرست کاروان، هادی کردی سرپرست پسران و مریم بهاروند به عنوان سرپرست تیم دختران در این رقابت‌ها کنار تیم حضور داشتند.

 

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا