تکواندو

رقابت های قهرمانی نونهالان جهان 2023؛ زرین کمر طلا گرفت، جلیلی نقره/ تقی پور طلسم طلای تیم پسران را شکست


زرین کمر طلا گرفت، جلیلی نقره/ تقی پور طلسم طلای تیم پسران را شکست

تیم ملی ایران در روز پایانی رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان موفق به کسب دو طلا و یک نقره دیگر شد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات  تکواندو نونهالان قهرمانی جهان امروز پنجشنبه با برگزاری مبارزات رده های قدی 176- و 180+ سانتی متر پسران و 176- و 176+ سانتی متر دختران به پایان رسید که از میان چهار نماینده ایران حنا زرین کمر و محمد حسین تقی پور به مدال طلا دست پیدا کردند. آیلا جلیلی نقره گرفت و محمد طاها فتح الله زاده هم توفیقی در کسب مدال نداشت. 

محمد حسین تقی پور تنها طلایی تیم پسران ایران در این دوره از مسابقات بود. وی در رده قدی 180+ سانتی متر کار خود را برتری 2 بر صفر مقابل «پینتو» از پرتغال آغاز کرد و سپس با همین نتیجه «یوسف میزاک» از ترکیه، «رگلرو» از مکزیک و «رمضان رسولوف» از روسیه را با قدرت شکست داد و پای به مبارزه نهایی گذاشت. پسر شایسته تکواندو ایران در دیدار برای کسب مدال طلا به مصاف «نیکیتا کوبانوف» دیگر تکواندوکار روسی این رده رفت و او را نیز طی دو راند متوالی شکست داد و روی سکوی نخست جهان ایستاد. 

آیلا جلیلی در رده قدی 176- سانتی متر دختران، ابتدا «مریم محمد» از مصر را 2 بر صفر شکست داد و سپس برابر «رمضانووا» از روسیه صاحب برتری شد و به نمیه نهایی صعود کرد. وی در ادامه «یوگلسیچ» از کرواسی را نیز از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. جلیلی در مبارزه پایانی نتیجه را به 2 بر یک به نماینده صربستان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد.

محمدطاها فتح الله زاده در رده 176- سانتی متربعد از برتری  2 بر صفر مقابل «جک اورچاد» و «محمد مفتاح» از لیبی، 2 بر یک نتیجه را به «گابریل روساتو» از ایتالیا واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

پرونده تیم ملی در این دوره از مسابقات با چهار طلا، سه نقره و دو برنز  بسته شد. روژان صوفی، حنا زرین کمر، سیده کیمیا محمدی و محمد حسین تقی پور چهارمدال طلا، آیلا جلیلی، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان سه مدال مدال نقره، سید میرعباس حسینی فر و یاسان جعفری هم دو مدال برنز کسب کرده اند.

رده بندی تیمی تا این لحظه اعلام نشده است. 

 

 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا