تکواندو

رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا- بیروت؛ دختران شایسته ایران در آستانه قهرمانی/ شیری و فتحی طلا گرفتند، گودرزی نقره


دختران شایسته ایران در آستانه قهرمانی/ شیری و فتحی طلا گرفتند، گودرزی نقره

دختران شایسته کشورمان با کسب دو طلا و یک نقره دیگر، جمع مدال های خود را به عدد ۶ رسانده و در فاصله یک روز به پایان مسابقات قهرمانی آسیا در آستانه کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1402 در بیروت لبنان با حضور ۶ نماینده کشورمان‌ پیگیری شد که در نهایت سوگند شیری و  فرشته فتحی طلا گرفتند و روژان گودرزی به نشان نقره دست یافت.

در وزن 49- کیلوگرم دختران، روژان گودرزی در دیدار نخست «شولی» از لبنان را  2 بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی «تاچیانا منگین» از فیلیپین را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز «ژیائو یانگ» از چین را 2 بر یک مغلوب کرد و به دیدار پایانی قدم گذاشت. ملی پوش کشورمان در فینال به نماینده تایلند باخت و نقره گرفت. حریف گودرزی در فینال دارنده مدال طلای رقابت های جهانی بلغارستان بود.

در وزن 44- کیلوگرم، سوگند شیری در دیدار نخست به مصاف  «آلتانشاگی» از مغولستان رفت و 2 بر صفر برنده شد. او در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب  «تایرووا» از قزاقستان و  «هوانگ چینگ» از چین تایپه را به ترتیب با نتایج 2 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. شیری در فینال مقابل حریفی از تایلند در دو راند پیروز شد و به نشان طلا دست یافت. 

در وزن 69- کیلوگرم، فرشته فتحی پس از یک‌ دور استراحت، «نامگونگ» از کره جنوبی را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. ملی پوش کشورمان در نیمه نهایی و پیکار با «وانگ»  از چین تایپه در دو راند پیروز از زمین مبارزه خارج شد و گام به دیدار پایانی گذاشت. فتحی در فینال  برابر نماینده چین در حالی که راند اول را به حریف واگذار کرده بود، دو راند بعدی را به سود خود خاتمه داد و به نشان طلا دست یافت. فتحی در دیدار پایانی از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شده بود و با وجود مصدومیت موفق به کسب مدال طلا شد. همچنین، حریف فتحی دارنده مدال  برنز رقابت های جهانی بلغارستان بود.

اما در گروه پسران و در وزن 55- کیلوگرم، محمدپارسا تیلانی بعد از یک دور استراحت، «علی سیامند» از عراق را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. ملی پوش کشورمان در یک چهارم نهایی رو در روی «لی چی» از چین تایپه قرار گرفت و با قبول شکست 2 بر صفر مقابل این تکواندوکار از دور رقابت ها حذف شد.

در اوزان 51- و 78- کیلوگرم هم سینا محترمی و امیررضا غلامی نمایندگان کشورمان بودند که با قبول شکست برابر حریفانی از ازبکستان و کره جنوبی خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشتند.

تیم ملی تکواندو کشورمان تا اینجای کار موفق به کسب ۶ مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز شده است. سوگند شیری، فرشته فتحی، غزال هوشمند، نیوشا شادلو، امیرمحمد رحمانی راد و سید محمدمتین حسینی شش مدال طلا، مهدی رزمیان و روژان گودرزی دو  مدال نقره، پرنیان نوری و سینا رضا علیزاده هم دو برنز کسب کردند.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا