ووشو

پایان کار ووشو در کامبت گیمز ۲۰۲۳ ریاض با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز/ ووشو، کاروان را تا رتبه هشتم رنکینگ مدالی بالا آورد/کسب ۶ مدال از ۷ فرصت ممکن

پایان کار ووشو در کامبت گیمز ۲۰۲۳ ریاض با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز/ ووشو، کاروان را تا رتبه هشتم رنکینگ مدالی بالا آورد/کسب ۶ مدال از ۷ فرصت ممکن

پایان کار ووشو در کامبت گیمز ۲۰۲۳ ریاض با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز/ ووشو، کاروان را تا رتبه هشتم رنکینگ مدالی بالا آورد/کسب ۶ مدال از ۷ فرصت ممکن

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، سومین دوره بازی‌های رزمی جهان «کامبت گیمز» از ۲۸ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه در ریاض عربستان برگزار می‌شود که تیم ملی ووشو کشورمان با توجه به اعلام نهایی فدراسیون بین‌المللی ووشو با ۷ ورزشکار (شامل ۳ سانداکار و ۴ ورزشکار تالو) از ۷ فرصت ممکن در این پیکارها شرکت کرد.

تیم ووشو ایران در بخش ساندا مردان و زنان با ۳ نماینده به نام‌های شهربانو منصوریان، محمدمهدی رضایی و محمدرضا ریگی در این پیکارها شرکت کرد. همچنین در بخش تالو نیز حانیه رجبی، زهرا کیانی، شاهین بنی طالبی و سامان احمدی نمایندگان ایران در این بخش بودند.

در پایان پیکارهای ووشو سومین دوره بازی‌های رزمی جهان «کامبت گیمز» تیم ۷ نفره ووشو ایران موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز شد و با عملکرد خود رتبه کاروان ایران در این بازی‌ها را تا رده هشتم بالا آورد. این امر در حالی است که تا بدین لحظه فقط ووشو از ورزش ایران موفق به کسب مدال در ریاض عربستان شده است.

نتایج تیم ملی ووشو ایران به صورت زیر است:

* شهربانو منصوریان طلایی شد/نخستین طلای ایران به نام ووشو
شهربانو منصوریان تنها نماینده ساندا زنان ایران در وزن ۷۰- کیلوگرم در دیدار نهایی این دسته وزنی به مصاف “کریستینا دی اولیویرا” از برزیل رفت و ضمن برتری در دو راند متوالی، به مدال طلای سومین دوره بازی‌های رزمی جهان «کامبت گیمز» دست یافت.

*طلای کامبت گمیز بر گردن ریگی
محمدرضا ریگی نماینده وزن ۸۵- کیلوگرم کشورمان در دیدار نهایی این وزن به مصاف “اشرف محمد” از مصر رفت و ضمن کسب برتری در دو راند متوالی به مدال طلا سومین دوره بازی‌های رزمی جهان «کامبت گیمز» دست یافت.

*محمدمهدی رضایی در نخستین تجربه نقره گرفت
محمدمهدی رضایی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم ساندای مردان ایران در دیدار نهایی به مصاف “ژیائویانگ لی” از چین رفت. رضایی که نخستین رقابت بین‌المللی خود را در رده سنی بزرگسالان سپری می‌کرد، راند نخست این دیدار را به سود خود به پایان رساند؛ اما در راند‌های دوم و سوم رقابت را به حریف خود واگذار کرد و صاحب مدال نقره بازی‌های رزمی جهان شد.

*زهرا کیانی مدال نقره بازی‌های رزمی جهان را کسب کرد
زهرا کیانی در بسته “جین‌شو-چیانگ‌شو” در مجموع اجرای دو فرم موفق به کسب نمره ۱۹.۳۹۶ شد و مدال نقره این بسته را دست یافت. ورزشکاری از ماکائو با نمره ۱۹.۴۷۹ به عنوان نخست دست یافت و نماینده مالزی با امتیاز ۱۹.۳۹۲ سوم شد.

*سامان احمدی به مدال نقره دست یافت
سامان احمدی در فرم چانگ‌چوان با نمره ۹.۵۸۳ به عنوان دومی دست یافت و صاحب گردن آویز نقره بازی‌های رزمی جهان شد. این نخستین مدال کاروان کشورمان در این پیکارها است. “سینجالی” از نپال با نمره ۹.۷۲۳ به عنوان نخست دست یافت و “فلیپه داسیلوا” از برزیل سوم شد.

*حانیه رجبی برنز گرفت
حانیه رجبی در پیکارهای تالو و در بسته “نان چوان – نن دائو” با امتیاز ۱۹.۴۲۰ به مقام سومی دست یافت و صاحب گردن آویز برنز این بازی‌ها شد. ورزشکاری از مالزی با امتیاز ۱۹.۴۹۲ به عنوان نخست دست یافت و نماینده ازبکستان با نمره ۱۹.۴۵۲ به مقام دومی رسید.

*دست بنی‌طالبی به مدال نرسید
شاهین بنی‌طالبی دیگر نماینده کشورمان در فرم “نان‌چوان-نن‌گوئن” در رده چهارم ایستاد و موفق به کسب مدال نشد. ورزشکارانی از تایپه، ماکائو و فلیپین به ترتیب در این بسته اول تا سوم شدند.

هدایت تیم کشورمان در این مسابقات را علی دهقان بر عهده داشت.

پیش از آغاز کامبت گیمز و با پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، فدراسیون ووشو که رشته کوراش را به عنوان زیر مجموعه در اختیار دارد، موفق شد در این بازی‌ها ۳ طلا، ۷ نقره و ۲ برنز کسب کند.

انتهای پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا