تکواندو

پایان خوش پاراتکواندو با 3 نشان طلا و نقره / قهرمانی ایران با 10 کسب مدال رنگارنگ

پایان خوش پاراتکواندو با 3 نشان طلا و نقره / قهرمانی ایران با 10 کسب مدال رنگارنگ


پایان خوش پاراتکواندو با 3 نشان طلا و نقره / قهرمانی ایران با 10 کسب مدال رنگارنگ

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان با کسب 3 طلا، 4 نقره و 3 برنز به کار خود در بازی های پاراآسیایی هانگژو پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، روز پایانی رقابت های پاراتکواندو در بازی های پاراآسیایی هانگژو در 3 وزن 65+ کیلوگرم بانوان و 80- و 80+ کیلوگرم آقایان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید و در نهایت نمایندگان کشورمان یک مدال طلا و 2 نشان نقره کسب کردند.

حامد حق شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست  «علی بدر» از بحرین را 25 بر 3 شکست داد و سپس 31 بر صفر «عالیشر» از قزاقستان را در هم کوبید و به دیدار نهایی رسید. نماینده شایسته ایران  در مبارزه پایانی 30 بر 11 حریف قزاقستانی خود شکست داد و نشان ارزشمند طلا را بر گردن انداخت. 

علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا به دیدار «لی وی» از چین رفت و 10 بر یک به پیروزی رسید و در نیمه نهایی 13 بر 5 «اسدبک» از ازبکستان را پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. وی در مبارزه نهایی  15 بر 13  نتیجه را به رقیب کره ای واگذار کرد و نشان نقره را بر گردن آویخت.

در گروه بانوان نیز لیلا میرزایی در وزن ۶۵+ کیلوگرم دور نخست به مصاف ««پان لیاهووا» از چین  رفت و 30 بر صفر به برتری رسید و در فینال حریف «نایموا» از ازبکستان و دارنده طلای پارالمپیک توکیو 2020 شد. میرزایی در این مرحله 16 بر صفر شکست خورد و به نشان نقره دست یافت.

تیم ملی ایران با 10 ورزشکاراولین حضور خود در بازی های پاراآسیایی را تجربه کرد که در نهایت  3 مدال طلا توسط روزا ابراهیمی، حامد حق شناس و مهدی پوررهنما، 4 نشان نقره توسط رومینا چمسورکی، لیلا میرزایی، علیرضا بخت و سعید صادقیانپور و 3 نشان برنز توسط مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی و نرگس جوادی کسب شد و نهایتا با این 10 نشان به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم های چین و ازبکستان به رتبه های دوم و سوم رسیدند.

هدایت تیم ملی در گروه بانوان به عنوان عاطفه کشاورز و زهرا حسینی به عنوان سرمربی و مربی است؛ در گروه آقایان نیز پیام خانلرخانی سرمربی است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را یاری می‌کند. 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا