جودو

پایان کار جودو ایران با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی/ فتحی پور برنزی شد

پایان کار جودو ایران با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی/ فتحی پور برنزی شد

مهدی فتحی‌پور‌ نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان به مدال برنز تورنمنت بین المللی جودو‌ جام ریاست جمهوری تاجیکستان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، قرعه کشی تورنمنت بین المللی جودو جام ریاست جمهوری تاجیکستان از صبح روز گذشته( چهارشنبه-دوازدهم مهرماه) آغاز شده بود که تیم ملی جودو ایران با ترکیب سه ملی پوش در بخش مردان در این رقابت ها حضور پیدا کرده بود.

امروز(پنج شنبه_سیزدهم مهرماه) در دومین روز از این رقابت ها، مهدی فتحی پور نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان در دو دیدار نخست مقابل جودوکاران کشور تاجیکستان برنده تاتامی معرفی شد، اما در سومین مبارزه «تورایوف» این قهرمان سرشناس آسیا که ازبکستانی بود، برنده معرفی شد.در ادامه مسابقات فتحی پور با این شکست به جدول شانس مجدد راه یافت و موفق شد نماینده کشور تاجیکستان را شکست دهد. وی در جدول شانس مجدد در نهایت با ضربه فنی کردن جودوکا کشور مغولستان به مدال برنز این مسابقات دست یافت. در این وزن ۳۱ جودوکار حضور دارند.

امروز‌ در وزن ۹۰- کیلوگرم نیز قاسم باغچقی در نخستین مبارزه به مصاف «عمر رسول اوف» از تاجیکستان رفت و با شکست مقابل این جودوکا از گردونه رقابت ها کنار رفت. در این وزن ۱۹ جودوکا حضور دارند.

لازم به یادآوری است، روز گذشته(چهارشنبه) ابوالفضل محمودی نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان موفق به کسب چهار پیروزی و دو شکست مقابل حریفان خود شد و در نهایت عنوان پنجمی را کسب کرد.

مسابقات جام ریاست جمهوری طی دو روز( ۱۲ و ۱۳ مهرماه) برگزار می شود که این مسابقات با جوایز نقدی همراه خواهد بود. نفرات اول در این رقابت ها ۲۵۰۰ دلار، نفرات دوم ۱۵۰۰ دلار و نفرات سوم ۱۰۰۰ دلار پاداش دریافت خواهند کرد.

ترکیب تیم ملی اعزامی به تاجیکستان به شرح ذیل است:

 

٦٦- کیلوگرم: ابوالفضل محمودی 

 

٨١- کیلوگرم: مهدی فتحی پور 

 

٩٠- کیلوگرم: قاسم باغچقی 

حسین قمی سرمربی تیم ملی مردان و مصطفی کریمی سرپرست تیم ملی اعزام به این رقابت ها است.

لازم به ذکر است، جودو ایران پس از چهار سال تعلیق از ۲۷ شهریورماه سال جاری به صورت رسمی مجوز‌ حضور در مسابقات بین المللی را دریافت کرده است.

 

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا