تکواندو

با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت اولین گردهمایی روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون های ورزشی

با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت
                                                    اولین گردهمایی روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون های ورزشی


اولین گردهمایی روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون های ورزشی

اولین گردهمایی روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون های ورزشی با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان به همراه رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اولین گردهمایی روسای کمیته های فرهنگی فدراسیون های ورزشی با حضور مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این  جلسه که حجت الاسلام والمسلمین کارگر رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو نیز حضور داشت، معاونین وزارت ورزش سخنانی را مطرح کردند.

 سینا کلهر: زیرساخت و منابع باید در اختیار مسئولین کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌ها قرار بگیرد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: ما شرایط احراز برای کمیته فرهنگی گذاشتیم و اینطور نیست که هر کسی بتواند ریاست این کمیته را بر عهده بگیرد. ما در این 2 سال زیربنا و زیرساخت لازم را فراهم کردیم و بنای ما این بود که کار درست را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در اولین گردهمایی مسئولان کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی که به میزبانی دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که در این نشست در خدمت شما هستیم و امیدوارم که این دورهمی‌ها تداوم داشته باشد و به کارهای ما کمک کند. کمیته فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی منابع و قدرتی که باید داشته باشد را ندارند و باید زیرساخت‌‌های لازم در این حوزه و منابع در اختیار روسای کمیته‌های فرهنگی وجود داشته باشد.

معاون توسعه امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درخصوص توسعه امور فرهنگی در فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: برخی اوقات انتظار می‌رود کار فرهنگی، کار بنر و پوستر است اما دستورالعملی تنظیم شده و فرایندهای قانونی‌اش را طی کرده است و مصوبه کمیسیون فرهنگی و امضای مقام عالی وزارت را نیز گرفته است. من تجربه خود را در نوشتن این دستورالعمل به کار بردم و دقت بسیار زیادی در آن لحاظ شده است.

او ادامه داد: ما شرایط احراز برای کمیته فرهنگی گذاشتیم و اینطور نیست که هر کسی بتواند ریاست این کمیته را بر عهده بگیرد. ما در این 2 سال زیربنا و زیرساخت لازم را فراهم کردیم و بنای ما این بود که کار درست را انجام دهیم. توصیه من این است که ابعاد مختلف این دستورالعمل مورد بررسی قرار بگیرد. حق هم گرفتنی و هم دادنی است و باید تلاش کنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و امیدوارم کارهای فرهنگی فدراسیون‌ها به شکل بهتری پیش برود. انتظارات بالایی در خصوص امور فرهنگی فدراسیون‌ها وجود دارد.

کلهر خاطرنشان کرد: هر کسی که ادعای کار فرهنگی می‌کند، باید در ابتدای امر، خودش عامل به آن کار باشد و آن چیزی که شرط اثرگذاری در فرهنگ است، نفس حق است. در فرهنگ ابتدای پیوند درونی محقق می‌شود و بخش زیادی از تاثیراتی که من دیدم، در این خصوص بوده است. نیت خالص و نفس حق در کارها باعث می‌شود اثربخشی خیلی بیشتری صورت بگیرد.

 

معاون توسعه امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تاکید داشت: ما تا اهل فرهنگ نباشیم، نمی‌توانیم کسی را فرهنگی کنیم. اگر فرهنگی باشیم، خداوند راه را باز می‌کند. بحث بعدی مساله اولویت‌بندی است و از میان هزاران کار، باید برخی امور را مورد اولویت قرار دهیم. مبنای انتخاب ما در امور فرهنگی 3 شاخص قابل توجه است که مبنای اول نگاه و عمل فرد و جامعه است. تا جهان‌بینی شکل نگیرد،  آن عمل نمی‌تواند ثبات پیدا کند.اگر مقداری در جهان‌بینی‌ تغییری صورت بگیرد، اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه‌های دیگر رقم می‌خورد.

او افزود: دومین محور این مساله سبک زندگی و جهان زیسته است و ما باید نسبت به آن توجه داشته باشیم و نمی‌توانیم این‌ها را از هم جدا کنیم. سومین محور هم فرم و شکل کار ما است. برای برنامه‌های فرهنگی، می‌توان انواع فرم‌ها را مد نظر قرار داد و هر کدام را می‌توان بر اساس کارهایی که وجود دارد، پیش برد. ما 3 طرح را بر این اساس داریم پیگیری کردیم و اولین پروژه‌،‌ پروژه چهره‌های فرهنگی است و این مساله از اثربخشی زیادی برخوردار است. بحث بعدی هم حوزه هواداری و شبکه مربیان فرهنگی است.

کاظمی پور: ورزشکاران ما می توانند پرچمداران مسائل فرهنگی در دنیا باشند

معاون توسعه ورزش بانوان در اولین گردهمایی سالانه مسئولان کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در ورزش برانجام کار کارشناسی در این حوزه تاکید کرد.

وی در ادامه با مهم خواندن بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌ها و برنامه ریزی در این حوزه گفت: نکات بسیار مهمی در حوزه کمیته فرهنگی وجود دارد و مسائل مختلفی را در بر می‌‌گیرد که توجه به این مساله کمک می کند تا مباحث فنی پررنگ تر دیده شود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: ورزشکاران ما هر کدام رسانه‌های قابل توجهی هستند و می‌توانند پرچم‌دار مسائل فرهنگی باشند و این نکته بسیار مهم است. چیزی که از همه مهم‌تر است، شناسایی مربیان فرهنگی است که در این مساله پتانسیل‌های قابل توجهی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در تمامی حوزه های ورزش می‌بایست برنامه فرهنگی داشته باشیم، گفت: در این حوزه می توان از دانش فنی زنانی که در رشته‌های ورزشی تلاش کرده‌اند، استفاده کرد، ومن بسیار امیدوارم بتوانیم یک رویکرد جدیدی با اولویت پیشرفت ورزش بانوان در حوزه های مختلف داشته باشیم.

مریم کاظمی پور در ادامه با اشاره به اهمیت اثرگذاری ورزشکاران در جامعه متذکرشد: ما باید از ورزشکاران‌مان حمایت و محافظت کنیم و این یک وظیفه است و باید روی این مساله حساسیت داشته باشیم.

او خاطرنشان ساخت: بحث بعدی، حفاظت از حریم خانواده ورزشکاران است و این مساله دست‌‌خوش آسیب‌های جدی‌ای شده است و این تاثیر قابل توجهی روی عملکرد فنی آن‌ها می‌گذارد. ما برای این مساله مشاوران و روانشناسان برای ورزشکاران در نظر گرفتیم و امیدوارم این مساله هم در اولویت قرار بگیرد.

وی در ادامه از برگزاری جشن ازدواج ورزشکاران خبرداد و گفت: می‌خواهیم نشان دهیم که ورزشکاران در این حوزه هم فعالیت دارند و امیدواریم یک نمادسازی دراین خصوص صورت بگیرد.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا