تکواندو

رقابت های بین المللی امارات؛ درخشش دختران تیم منتخب تکواندو استان گلستان در فُجیره


درخشش دختران تیم منتخب تکواندو استان گلستان در فُجیره

چهار تکواندوکار تیم منتخب گلستان در روز اول رقابت‌های بین المللی آزاد فُجیره موفق به کسب چهار مدال طلا و نقره شدند.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از روابط‌ عمومی هیئت تکواندو استان گلستان، یازدهمین دوره رقابت‌های بین المللی فجیره در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با برگزاری مسابقات رده سنی بزرگسالان و با حضور ۴۵۹ تکواندوکار در ورزشگاه شیخ زائد شهر فجیره کشور امارات متحده عربی آغاز شد که حاصل تلاش ۴ نماینده دختر تیم منتخب تکواندو استان گلستان، کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره بود.

سوگند شیری، نماینده تیم منتخب گلستان در  وزن ۴۶-، در بازی اول خود به دلیل عدم حضور تکواندوکاری از کشور عربستان پیروز شد. وی سپس کار خود را با برتری ۲ برر صفر مقابل بازیکنی از کشور قزاقستان ادامه داد و در ادامه با پیروزی  ۲ بر صفر  مقابل زهرا فیض آبادی، دیگر نماینده تیم منتخب گلستان توانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد. شیری در این مرحله با عدم حضور حریف کانادایی به فینال صعود کرد. . درنهایت او در مرحله نهایی با برد ۲ بر ۱ خود مقابل ساینا کریمی، هم تیمی خود از تیم منتخب گلستان توانست نشان طلا را از آن خود کند.

در وزن ۴۶- دیگر هوگوپوش تیم منتخب گلستان ساینا کریمی ابتدا تکواندوکار مراکشی خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه بازیکنی از کشور هند را با برد ۲ بر صفر پشت سر گذاشت. وی در مرحله بعدی در مقابل بازیکنی از کشور چین تایپه قرار گرفت و بازی را با نتیجه ۲ بر صفر از آن خود نمود و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله بازی را با نتیجه ۲ بر صفر مقابل بازیکنی از کشور بوسنی و هرزگووین از آن خود نمود تا در مرحله نهایی در مقابل سوگند کریمی، هم تیمی خود از تیم منتخب گلستان قرار گیرد. وی در بازی نهایی خود مقابل سوگند کریمی نتیجه بازی را با ۲ بر یک واگذار کرد و به مدال نقره بسنده نمود.

در وزن ۴۹- کیلوگرم سوگل شیری ابتدا تکواندوکار آذربایجانی خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه بازیکنی از کشور تونس را با برد ۲ بر صفر پشت سر گذاشت. شیری در مرحله بعدی بازیکنی از کشور فرانسه را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد تا به مرحله نیمه نهایی راه بابد. سوگل شیری در مبارزه نیمه نهایی خود مقابل بازیکنی از کشور آذربایجان ۲ بر ۱ به برتری دست یافت و در مرحله پایانی بازی خود، نتیجه بازی را ۲ بر ۱ به بازیکنی از کشور سوئد واگذار نمود و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، تینا مدانلو در دور نخست استراحت داشت، سپس با برتری ۲ بر صفر مقابل بازیکنی از کشور آذربایجان به مرحله بعد راه یافت. سپس با برتری ۲ بر ۱ در مقابل بازیکنی از کشور ازبکستان، به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. مدانلو در این مرحله مقابل بازیکن آمریکایی ۲ بر یک صاحب پیروزی شد و راهی مبارزه پایانی و دیدار با بازیکنی از کشور فرانسه شد و در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر در این مبارزه به نشان طلا دست پیدا کرد.

گفتنی است دکتر علی نوری به عنوان سرپرست و مهرنوش اسماعیلی ‌و آتنا دلیری بعنوان مربی تیم منتخب استان گلستان در این مسابقات حضور یافتند.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا