ووشو

جشن باشکوه بیستمین سالگرد تاسیس فدراسیون ووشو با حضور وزیر ورزش برگزار شد

جشن باشکوه بیستمین سالگرد تاسیس فدراسیون ووشو با حضور وزیر ورزش برگزار شد

جشن باشکوه بیستمین سالگرد تاسیس فدراسیون ووشو با حضور وزیر ورزش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، جشن بیستمین سالگرد تاسیس فدراسیون ووشو و مراسم تجلیل از قهرمانان شامل دارندگان نشان طلا جهان و طلا بازی‌های آسیایی، مربیان، داوران، اعضای تیم های ولی، جمعی از پیشکسوتان این رشته ورزشی و اهالی رسانه طی ۲۰ سال گذشته، از ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه) ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

در این نشست علاوه بر وزیر ورزش و جوانان، امیرصدیقی رئیس فدراسیون ووشو، مهدی علی‌نژاد عضو هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو، “جوزی هاوو” رایزن فرهنگی سفارت جمهوری خلق چین، غلامرضا نوروزی نائب رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای هیات رئیسه فدراسیون ووشو، روسای هیات‌های استانی، قهرمانان ووشو بازی‌های آسیایی و جهانی، اعضای تیم‌های ملی ووشو و ساندا، پیشکسوتان و روسای کمیته‌های ووشو، داوران، مربیان و جمع بزرگی از خانواده ووشو نیز حضور داشتند.

در این مراسم به نمایندگی از خانواده ووشو، صدیقی تندیس و شمشیر جین ووشو رو به وزیر ورزش اهدا کرد و از ایشان بابت نگاه ویژه و حمایتی اش تجلیل نمود.

در متن برگزاری این جشن، نخستین دان ۸ ووشو کشور به مهدی علی‌نژاد به پاس تلاش‌های بی‌وقفه وی برای رشد و توسعه ووشو اهدا شد.

امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو در این مراسم، اظهار کرد: افتخار بزرگی است برگزاری این جشن با شکوه با حضور سرمایه‌های این رشته ورزشی، امروز ۲۱ کرسی موثر بین‌المللی در ووشو و کوراش جهانی داریم که این نشان از دیپلماسی قدرتمند این رشته ورزشی در عرصه بین‌الملل است. امیدواریم تولد ۱۲٠ سالگی ووشو ایران را در ادامه روند افتخار آفرینی این رشته ورزشی، جشن بگیریم.

نوروزی نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم، گفت: امیر صدیقی رییس جوان فدراسیون ووشو، بسیار پر تلاش است و نقش فدراسیون ووشو در بازی‌های آسیای هانگژو بسیار پررنگ بود.

نایب رییس کمیته ملی المپیک افزود: موفقیت در عرصه ورزش به راحتی بدست نخواهد آمد، باید از همینجا به همه مدال آوران ووشو ایران خداقوت عرض کنم و در آینده شاهد المپیکی شدن این رشته باشیم.

مهدی علی نژاد در این مراسم، اظهار داشت: باید یادی از رؤسای پیشین فدراسیون ووشو داشته باشیم. فدراسیون ووشو به عنوان یک الگو در بدنه ورزش کشور مورد مطالعه قرار بگیرد. صدیقی به درستی مسیر توسعه و افتخارآفرینی ووشو را راه‌بری کرده است.

رئیس پیشین فدراسیون ووشو تاکید کرد: ووشو در کنار کشتی، بیشترین سهم در مدال آوری ورزش ایران در میادین بین المللی دارد و امیدواریم شاهد المپیکی شدن این رشته در آینده باشیم.

جو زی هاوو رایزن فرنگی چین در ایران گفت: جشن ۲٠ سالگی فدراسیون ووشو از اتفاقات مهم ورزش ایران است. ووشو از چین به دنیا معرفی شد؛ بنده در ابتدای تأسیس فدراسیون ووشو حضور داشتم و خاطرات جذابی از ایران دارم.، ولی واقعا در چند ساله گذشته شاهد اتفاقات بزرگی با مدیریت خوب فدراسیون بوده ایم.

وی تأکید کرد: ایران، استعدادهای فراوانی در ووشو دارد و نتایج درخشانی ووشو ایران در دنیا گرفته است.

رایزن فرنگی چین در ایران بیان کرد: ووشو ایران از یک نهال، به یک درخت تنموند ۲٠ ساله؛ تبدیل شده است. و ووشو ایران و چین بزرگترین و برترین فدراسیونهای جهان هستند.

همچنین در این مراسم از پدر شهید گرانقدر کوراش کشورمان، احسان بابایی که در حادثه تروریستی راسک به مقام والای شهادت نائل شد، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا