کاراته

طباطبایی: امیدوارم تمام ورزشکاران مان در بازیهای اسیایی مدال کسب کنند

رئيس فدراسيون كاراته ابراز اميدواري كرد همه ملي پوشاني كه به بازيهاي آسيايي هانگژو اعزام مي شوند بتوانند با كسب مدال به كار خود پايان دهند.

نشست خبری فدراسیون کاراته در خصوص بازیهای آسیایی هانگژو صبح امروز دوشنبه ۶ شهریور ماه در محل کمیته ملی المپیک با حضور سید حسن طباطبایی رییس، محسن آشوری سرپرست دبیری، کیکاووی سعیدی و افسانه باقری نواب رییس، سید شهرام هروی و فرخناز ارباب سرمربیان تیم ملی برگزار شد.

 

نشست خبری فدراسیون کاراته در خصوص بازیهای آسیایی هانگژو صبح امروز دوشنبه ۶ شهریور ماه در محل کمیته ملی المپیک با حضور سید حسن طباطبایی رییس، محسن آشوری سرپرست دبیری، کیکاووی سعیدی و افسانه باقری نواب رییس، سید شهرام هروی و فرخناز ارباب سرمربیان تیم ملی برگزار شد.

سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته در این نشست خبری عنوان داشت: نسبت به مسابقات قهرمانی اسیا در مالزی، امروز وضعیت بهتری داریم. شرایط بازی های آسیایی همیشه شرایط متفاوتی نسبت به قهرمانی آسیا داشته است، تیم ما آماده است، کادر فنی پخته ای داریم و سعی شده از بهترین نفرات استفاده شود.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: ٨ نفر شامل چهار ورزشکار در هر بخش عازم هانگژو می شوند، فکر می کنم هر هشت نفر شایسته مدال طلا هستند و امیدوارم آنها از این ظرفیت و پتانسیل بالقوه استفاده کرده و آن را بالفعل کنند.

وی در مورد پیش بینی دقیق خود از مدال آوری در بازی های آسیایی گفت: کاراته ایران قدرتمند است، در سال های اخیر کاراته ایران با موضوعات مختلفی دست و پنجه نرم کرده و همین باعث شده نتوانیم حداکثر آمادگی را داشته باشیم. اکثر ورزشکاران ما در مسابقات مختلف جهانی مدال های خوش رنگی کسب کردند، من امیدوارم روز و شرایط مسابقه به گونه ای باشد که کمک کند هر هشت ظرفیت ما به مدال برسد.

طباطبایی اشاره ای به مدال آوری کاراته در ادوار گذشته بازی های آسیایی داشت و گفت: در جاکارتا ٢ طلا، در اینچئون ٣ طلا و در گوانگژو ٢ طلا گرفتیم، به اعتقاد من ظرفیت کاراته ایران در تمام این دوره ها بیش از این تعداد طلا بوده است.

رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: اینکه بگویم چند مدال طلا می گیریم قابل پیش بینی نیست، البته کادر فنی روی کاغذ پیش بینی هایی هایی داشته اما کاراته رکوردی نیست. امیدوارم بهترین نتیجه کسب شود، قول می دهم کاراته مانند همیشه خوش بدرخشد.

طباطبایی در مورد عدم اعزام نماینده ای از بخش کاتا به بازی های آسیایی گفت: آنچه در بازی هایی آسیایی اهمیت دارد این است که مدال بگیریم، کاتا در چند سال گذشته شرایطش را نسبت به گذشته بهتر کرده است، در ازبکستان و قزاقستان نسبت به گذشته کاتا بهتر بود چون توجه بهتری به آن شد، ما هم همیشه کاتا را حمایت کردیم. 

وی تاکید کرد: می خواستیم در صورت امکان کاتا را به هانگژو هم اعزام کنیم اما بحث مدال آوری خیلی مهم بود. در نشست کمیته فنی بحث زیادی در این زمینه شد، با خود ورزشکاران کاتا هم صحبت شد اما در نهایت تصمیم گرفته شد ورزشکاران کومیته به چین اعزام شوند.

هروی: ۴ بازیکن با تجربه در اختیار داریم

سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی مردان هم درخصوص روند آمادگی تیم ملی گفت: بعد از المپیک متاسفانه به ما نامهربانی شد اما رسانه همواره در کنار ما بود و من تشکر می‌کنم. ان شاالله در بازی‌های آسیایی این دوره مثل دوره‌های دیگر بدرخشیم. از اردیبهشت ۲ مرحله انتخابی برای قهرمانی آسیا داشتیم و سپس تیم برای بازی‌های آسیایی فیکس شد. ۳ بازیکن ما که در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی کرده‌اند خدابخشی امسال اضافه شده و هر ۴ بازیکن با تجربه هستند و در شرایط ایده‌آل فنی هستند. تمام تمرکزمان را می‌گذاریم که به شرایط آرمانی نزدیک‌تر شویم. امیدواریم که همه نمایندگان ما نتیجه بگیرد.

ارباب: می خواهیم در بازیهای اسیایی بهترین نتایج را بگیریم

فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی کاراته بانوان هم گفت: تلاش همه ما این است که تیم خوبی روانه بازی‌های آسیایی کنیم. خدا را شکر امکانات بسیار خوبی از طرف فدراسیون در اختیار تیم بانوان قرار گرفته و کادر قوی داریم. در ۴ وزن نماینده به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم. سارا بهمن‌یار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، در وزن منفی ۵۵ یا مثبت ۶۸ نماینده ایران طی روزهای اینده معرفی می‌شود. تیم با انگیزه‌ای داریم و می خواهیم در چین بهترین نتایج را بگیریم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا