جودو

دیدار میراسماعیلی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی

دیدار میراسماعیلی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی

رئیس فدراسیون جودو در سفر به بیرجند به دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۲ با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفت و گو‌ کرد.

میراسماعیلی در این دیدار، اظهار داشت: روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم، حدود ۶۰ هزار جودوکار سازمان یافته داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته به ۱۲۱ هزار نفر رساندیم و برای افزایش این تعداد نیز برنامه داریم.

وی در ادامه گفت: جودو ایران چهار سال ناعادلانه و ظالمانه تعلیق بود، اکنون که ۱۰۰ روز از موضوع غزه می‌گذرد و با پایان این تعلیق در ۲۶ شهریور، حقانیت ما ثابت می‌شود.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه خاطرنشان کرد: این فدراسیون از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور دفاع کرد و در مورد رژیم صهیونیستی با اقتدار ایستاد و تعلیق را به جان خرید.

وی در ادامه گفت: به یقین امروز جامعه جودو ایران سربلند است و با این کشتار وحشیانه در غزه و مسائلی که پیش آمد، خدا را بابت ایستادگی و مقاومت در مقابل منافقین داخلی و سیلی که از بیرون در حوزه بین‌الملل خواستند بزنند، شاکر هستیم.

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز فدراسیون بین‌المللی به این نتیجه رسیده که باید با فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران تعامل کند. در دوران تعلیق چهار ساله ۱۲ خانه جودو در مناطق محروم را به بهره‌برداری رساندیم همچنین آکادمی جودو ایران در تهران افتتاح شد.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه، گفت: بعد از اتمام دوره تعلیق جودو، تیم ما با شرکت در بازی‌های آسیایی و مسابقات رشته کاتا جهان موفق به کسب ۲ نشان طلا و یک برنز شد و مقام دوم جهان را از آن خود کرد.

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: نوجوانان و جوانان ما در مسابقات آسیایی مدال کسب کردند و سال آینده میزبان ۲ رویداد بسیار مهم خواهیم که در تاریخ جودو ایران بی‌سابقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم با بیان اینکه ورزش در واقع تمرین است، گفت: از انسان به موجودی ناشناخته تعبیر می‌شود یعنی دارای استعدادهای مختلف، گوناگون و نامتناهی است که بخشی از آن مربوط به تن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: در انواع و اقسام تمرین‌ها و کشف قوا از انسان چیزهای تازه‌ای شناخته می‌شود و انسان از نظر اراده خیلی بالاتر از این است اما آنچه با استعدادتر از اینهاست استعدادهای روحی انسان است.

وی در ادامه بیان کرد: آنهایی که راه سیر و سلوک و در تمرین‌های معنوی در تقویت روح خود می‌کوشند در نهایت صفات الهی را در وجود خود کسب می‌کنند.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: تربیت تن در ورزش خلاصه نمی‌شود بلکه نقش سیاسی، دینی، نظامی و همه را دارد و ارزش‌ها در ورزش مطرح است.

وی با بیان اینکه اسلام برای ورزش ارزش‌های زیادی قائل شده است، عنوان کرد: به عنوان مثال شرط‌بندی در اسلام حرام است اما اگر در مسابقات ورزشی هدفمند باشد حرام نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انسان در اراده سنجیده می‌شود گفت: عصبانیت عقل را می‌زداید اما قوی‌ترین انسان‌ها کسی است که در زمان عصبانیت هم جز حق نگوید.

وی در پایان گفت: امروز جامعه ورزشی ما ضمن اینکه در تربیت تن تلاش می‌کند و افتخارات زیادی در سطوح ملی و بین‌المللی کسب می‌کند مسائل سیاسی، فرهنگی و کشور را شناخته و با رصد دوست و دشمن، براساس ارزش‌ها عمل می‌کند.

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا