تکواندو

رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا- بیروت؛ دو طلا، دو نقره و دو برنز حاصل تلاش نونهالان ایران در روز نخست


دو طلا، دو نقره و دو برنز حاصل تلاش نونهالان ایران در روز نخست

پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا در رده سنی نونهالان با کسب 6 مدال طلا، نقره و برنز توسط نمایندگان کشورمان آغاز شد.

به گزارشروابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات امروز چهارشنبه 15 شهریورماه  با حضور 213 تکواندوکار از 23 کشور به میزبانی لبنان در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت آغاز شد. در روز نخست تیم ملی ایران هفت نماینده داشت که حاصل تلاش آنها کسب دو طلا، دو نقره و دو برنز بود. 

سید محمد عبداللهی در رده قدی 152- سانتی متر در حضور 8 تکواندوکار، ابتدا «آلاو وان» از اردن را در دو راند شکست داد و سپس برابر «ژیان پارک» از کره جنوبی با همین نتیجه صاحب برتری شد و به دیدار نهایی صعود کرد. وی در این مرحله  با پیروزی 2 بر صفر برابر «محمد تولیبای» از قزاقستان به نشان طلا دست یافت. 

سیده فاطمه زهرا باقری در رده قدی 148- سانتی متر در میان 9 تکواندوکار بعد از یک دور استراحت 2 بر صفر «کوبتسووا» از قرقیزستان را شکست داد. وی در نیمه نهایی با همین نتیجه برابر «آزاماتکیزی» از قزاقستان صاحب برتری شد و در مبارزه پایانی و پیکار با «کارل ابراهیم» از لبنان در دو راند  پیروز شد و نشان طلا را از آن خود کرد. 

در رده قدی 144- سانتی متر فاطمه حسن زاده در دیدار نخست خود «ماریا دیب» از لبنان را دو بر صفر از پیش رو برداشت  و در مرحله نیمه نهایی با همین نتیجه «براری» از تیم پناهندگان را شکست داد. وی در فینال در دو راند نتیجه را به «اکرمووا» از قزاقستان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد. 

امیر عباس نصیری در رده قدی 160- سانتی متر که  12 تکواندوکار حضور داشتند کار خود را پیروزی 2 بر صفر مقابل «ساماتولی» از قزاقستان آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه «لئونگ کام» از هنگ کنگ از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. نصیری در این مرحله در دو راند «السویتی» نماینده فلسطین را از شکست داد و در فینال 2 بر یک به «لی» از کره جنوبی باخت و نقره گرفت.  

اسما خرمی در رده قدی 152- سانتی متر دور نخست استراحت داشت و سپس در دو راند «سوچینگ» نماینده هنگ کنگ را از پیش رو برداشت. وی در نیمه نهایی با همین نتیجه برابر «ملیکا مورات» از قزاقستان بازنده شد و برنز گرفت. 

در رده قدی 156- سانتی متر 10 شرکت کننده حاضر بودند که محمدحسین منتظری بعد از یک دور استراحت «بکتی» از هند را دو بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی ر این مرحله 2 بر صفر نتیجه را به «محمد الفیض» از اردن واگذار کرد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

در رده قدی 148- سانتی متر، محمدپارسا رمضانی بعد از پیروزی 2 بر یک  مقابل «وان » از هنگ کنگ دو بر صفر به «جاسانی» از هند باخت و از دور مسابقات حذف شد. 

این دوره از مسابقات تا روز جمعه در بیروت ادامه خواهد داشت.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا