جودو

جودوکاران جوان در روز نخست به مدال نرسیدند/ هشت جودوکار فردا به روی تاتامی خواهند رفت

جودوکاران جوان در روز نخست به مدال نرسیدند/ هشت جودوکار فردا به روی تاتامی خواهند رفت

روز نخست مسابقات جودو قهرمانی جوانان آسیا بدون کسب مدال برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور ۱۷۲ جودوکار از ۱۵ کشور به میزبانی ازبکستان به مدت دو روز در تاشکند برگزار خواهد شد. طبق برنامه اعلام شده عسل کلامی در وزن ۴۸- کیلوگرم، هانیه عباس زاده در وزن ۵۷- کیلوگرم، امیر حسین ولی زاده در وزن ۶۶- کیلوگرم، نیما خدابنده و سینا قمی در وزن ۷۳- کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز نخست بودند که توفیقی در کسب مدال نداشتند.

بر همین اساس در وزن ۶۶- کیلوگرم، امیر حسین ولی زاده در نخستین مبارزه خود برابر «عباسبکوف» نماینده قرقیزستان نتیجه را واگذار کرد. وی در گروه شانس مجدد، «میردایف» از ترکمنستان و بوبوجان از ترکمنستان را شکست داد، اما در دیدار رده بندی که یک مبارزه بسیار زیبا و نزدیک بود، ولی زاده بازی را «هیون سو» از کره جنوبی واگذار کرد و در عین شایستگی مدال برنز را از دست داد و به عنوان پنجمی دست یافت.

نیما خدابنده در وزن ۷۳- کیلوگرم ابتدا «لیشرام» از هندوستان را با ضربه فنی پشت سر گذاشت در ادامه «الماتا» از قزاقستان که در این وزن طلا گرفت، باخت و راهی گروه شانس مجدد شد. خدابنده در اولین مبارزه خود در این مرحله به «نورماخمدوف» از ترکمنستان باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

سبحان قمی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۷۳- کیلوگرم که در یک قرعه دشوار قرار داشت. ابتدا «باگراخ» از مغولستان را شکست داد و در ادامه نتیجه را به «تاشیف» جودوکار عنوان دار ازبکستان واگذار کرد. قمی در گروه شانس مجدد «سلطانوف» از ترکمنستان و ««جو چان» از کره جنوبی را به زیبایی از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار برابر «موسابف» از تاجیکستان در وقت طلایی با اخطار داوران بازی زا واگذار کردو  به عنوان پنجم ی این دوره از رقابت ها دست یافت.

در بخش دختران و در وزن ۴۸- کیلوگرم عسل کلامی در نخستین مبارزه برابر «شین ای چون» از چین تایپه نتیجه را واگذار کرد و در گروه شانس مجدد هم به «ارگاشبووا» از ازبکستان بازی را واگذار و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

هانیه عباس زاده هم در وزن ۵۷- کیلوگرم بازی نخست را به «لی بون» از کره جنوبی واگذار کرد و حذف شد.

 

برنامه روز دوم مسابقات جوانان آسیا به شرح ذیل است:

در ادامه این مسابقات فردا یکشنبه در روز دوم و پایانی هشت جودوکار کشورمان به روی تاتامی می‌روند.

در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار پس از یک دور استراحت، به مصاف «عبدوجلال اوف» از کشور تاجیکستان برود. 

امیر عباس چوپان در وزن ۹۰- ابتدا با «مون خسای خان» از مغولستان مبارزه خواهد کرد و در ادامه به مصاف «سامانووا» از ازبکستان می‌رود. محمد جواد محبی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در نخستین مبارزه به مصاف «سویون جوو» از ترکمنستان خواهد رفت.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم امیر پویا نوحی پس از یک دور استراحت به مصاف «شوراخ ماتوف» ازبکستانی خواهد رفت. محمد حسین یاقوتی در همین وزن دور اول با قرعه استراحت روبرو شده است، وی دور دوم با «پارک» از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم امیر عباس موحد در نخستین مبارزه باید با «ژان تیلک» از کشور قزاقستان مبارزه کند. در صورت پیروزی با «نگاتتول گان» از کشور مغولستان مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۷۸- کیلوگرم مریم پیمانی در نخستین مبارزه باید با «آیل تیگوباتا» از کشور مغولستان رقابت کند و راحیل مرادی در وزن ۷۸+ کیلوگرم‌ابتدا به مصاف «کیم مین یونگ» از کشور کره جنوبی می‌رود.

لازم به ذکر است، ایوب رستمی سرمربی و رضا غفاری مربی تیم ملی جوانان است.معصومه جعفری سرمربی دختران در رده سنی جوانان است.

پایان پیام/


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا