مسابقات one

راه طولانی برای بهبودی: چگونه “ذهنیت جنگجو” لیتو آدیوانگ باعث بازگشت او از مصدومیت ACL شد

راه طولانی برای بهبودی: چگونه “ذهنیت جنگجو” لیتو آدیوانگ باعث بازگشت او از مصدومیت ACL شد

Lito Adiwang Adrian Mattheis ONE Friday Fights 34 23

راه طولانی برای بهبودی: چگونه “ذهنیت جنگجو” لیتو آدیوانگ باعث بازگشت او از مصدومیت ACL شد

Lito Adiwang Adrian Mattheis ONE Friday Fights 34 23

ستاره سبک وزن MMA Lito “Thunder Kid” Adiwang نمی‌خواهد دیگر وقت خود را برای صعود به سمت طلای بخش تلف کند.

تازه از یک پیروزی هیجان انگیز توقف دور اول در ONE Friday Fights 34 در سپتامبر، فیلیپینی برای یک چرخش سریع در هنگام بازی مجدد با هموطن خود آماده می شود جرمی میادو در پرایم تایم ایالات متحده در 3 نوامبر در ONE Fight Night 16: Haggerty vs. Andrade در Prime Video.

این مبارزه دومین حضور “Thunder Kid” از زمان مصدومیت ویرانگر زانو خواهد بود که او را به مدت یک سال و نیم در قفسه قرار داد – آسیبی که او در مسابقه مارس 2022 با میادو متحمل شد.

آدیوانگ اکنون مصمم است تا از “جگوار” انتقام بگیرد و شتابی را به دست آورد که در 7 مبارزه از 9 مبارزه قبل از مصدومیت پیروز شد.

این هنرمند 30 ساله ناک اوت با نگاهی به مسیر دشوار خود برای بهبودی، می‌گوید سخت‌ترین بخش، غلبه بر شیاطین ذهنی مرتبط با نشستن در کناره‌ها بود:

من می توانم اعتراف کنم که این تجربه بسیار روانی تر از هر چیز دیگری بود. از نظر فیزیکی، می‌توانستم نسبتاً به راحتی بر آن غلبه کنم، اگرچه این یکی واقعاً در 18 ماه گذشته بیشتر روی جنبه ذهنی آن متمرکز بود.

در حالی که جنبه‌های فیزیکی بهبودی ممکن بود برای آدیوانگ آسان باشد، او نیاز داشت به استحکام ذهنی‌اش تکیه کند، قدرتی که در طول دوره تربیت سخت او و یک عمر هنرهای رزمی تقویت شده بود.

این استقامت ذهنی باعث شد که او ماه گذشته به اوج خود بازگشت، زیرا او همیشه خطرناک را نشاسته می داد آدریان ماتیس در کمتر از 30 ثانیه

بازگشت به این نقطه برای آدیوانگ آسان نبود، اما او متوجه می شود که صدمات و درد صرفاً بخشی از کار است – و موانعی که باید از آنها عبور کند:

فکر می‌کنم ذهنیت جنگجوی من قطعاً نقش مهمی در اینجا ایفا کرد. دیگری انعکاس سختی‌های زندگی است که باید طی می‌کردم. من قبلاً خیلی چیزها را پشت سر گذاشته ام و این مصدومیت تنها مانع دیگری برای غلبه بر آن است.

در نهایت، ما در دنیای ورزش های رزمی هستیم. همه این را نمی‌دانند، اما بدن یک مبارز همیشه درد می‌کند – چه در حین تمرین و چه صرفاً با بیدار شدن در صبح. من توانستم نسبتاً سریع بر مصدومیت غلبه کنم زیرا در این مرحله برای من واقعاً طبیعت دوم است. باید روش‌های صحیح بهبودی، غذایی که باید بخورم و همه چیزهایی که در این بین وجود دارد را می‌دانستم.»

“از نظر فیزیکی، از بین رفت” – Adiwang شکست سخت در ژانویه را به یاد می آورد

اگرچه جنبه روانی بهبودی او درست بود، لیتو آدیوانگ همچنان در سفر خود پس از آسیب دیدگی با موانع فیزیکی زیادی روبرو بود.

او ابتدا قصد داشت در ژانویه به میادین بازگردد، اما بدنش موافقت نکرد و در تمرینات زانویش را مصدوم کرد.

“Thunder Kid” به یاد آورد:

ما از نظر روانی فوق العاده مثبت بودیم، اما از نظر جسمی، از بین رفت. از آنجا، من واقعاً باید خودم را با توصیه های مناسب و افرادی مانند پزشکان و کسانی که دانش تخصصی در مورد این آسیب دارند، احاطه کنم.

من نیاز داشتم که بین مثبت اندیشی و اشتیاق خود تعادل برقرار کنم، زیرا واقعاً فرآیندی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد. این چیزی است که من برای این بهبودی پشت سر گذاشتم.»

وزن کاه اکنون به طور کامل بهبود یافته است، آماده است تا بهترین های لشگر را انجام دهد و در ماموریتی برای انتقام باخت خود در سال 2022 از جرمی میادو است.

آدیوانگ اعتراف می کند که ممکن است دیگر هرگز زانوی او احساس مشابهی نداشته باشد، اما با این وجود مطمئن است که مشت انفجاری او هنوز هم در درون او وجود دارد.

او اضافه کرد:

من می توانم در اینجا صادق باشم و بگویم که هیچ چیز به اندازه اصلی (زانو) نیست. یک چیزی که من متوجه شدم این است که زانوی من در حال حاضر به نوعی تغییر شکل داده است. مورد دیگر این است که تحرک من کمی کاهش می یابد، به این معنا که قبلا می توانستم زانوی خود را بدون مشکل بکشم، اما اکنون، محدودیت جزئی برای آن وجود دارد.

“اما قدرت و همه چیز، من واقعاً معتقدم که برگشتم.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا