دسته بندی نشده

رتبه بندی بهترین خانواده های MMA: نبرد گریسی ها و نورماگومدوف ها برای شماره 1 بسیاری از خانواده ها دارای چندین عضو بوده اند که در بالاترین سطح MMA رقابت می کنند، اما کدام خانواده برتر است؟10dJeffrey WagenheimJeff Bottari/Zuffa LLC

رتبه بندی بهترین خانواده های MMA: نبرد گریسی ها و نورماگومدوف ها برای شماره 1 بسیاری از خانواده ها دارای چندین عضو بوده اند که در بالاترین سطح MMA رقابت می کنند، اما کدام خانواده برتر است؟10dJeffrey WagenheimJeff Bottari/Zuffa LLC

رتبه بندی بهترین خانواده های MMA: Gracies، Nurmagomedov و موارد دیگر

این یک شب مهم نوامبر در سال 1993 بود که رویس گریسی به سمت یک قفس شوم هشت ضلعی در ورزشگاه قدیمی مک نیکولز در دنور رفت تا به مجموعه‌ای از مبارزان نشان دهد که چگونه واقعا مبارزه کردن. این اولین رویداد قهرمانی مبارزه نهایی (در ESPN+ تماشا کنید) در نهایت یک ویترین گریسی خواهد بود — نه فقط برای رویس، که به سرعت در سه مسابقه “بدون ممنوعیت ممنوع” در آن شب پیروز شد، بلکه برای کل خانواده برزیلی.

قدرت خویشاوندی از لحظه ای آشکار شد که گریسی از پشت صحنه ظاهر شد و به عنوان بخشی از یک پرونده واحد به سمت قفس رفت. رویس، سرش را خم کرده بود، گی سفید پوشیده بود. مردانی که جلو و پشت سر او صف کشیده بودند، با لباس های ورزشی آبی رنگ بودند و هر کدام دستانش را روی شانه های مرد مقابلش گذاشته بودند. این افراد عمدتاً گریسی بودند، از جمله برادران بزرگتر رویس، رویلر، اسطوره جیو جیتسو، و ریکسون، که بزرگترین مبارز خانواده به حساب می آمد.

ورودی به قطار گریسی معروف شد. این عزاداری شادی آور مراسم تدفین جاز را به همراه نداشت، بلکه فقط یک عزم مشترک داشت که باید کار انجام شود و آنها – همه خانواده گریسی، نه فقط رویس – برای رسیدگی به امور تجاری می آمدند. هر بار که نوبت رویس به داخل هشت ضلعی می رسید، تکرار می شد، این رژه های وحشتناک تبدیل به نماد شدند.

اما قابل توجه ترین اثر گریسی در وجود UFC بود. این مراسم افتتاحیه زاییده فکر یکی دیگر از برادران رویس، روریون بود. او با ادمن آرت دیوی کار کرده بود تا یک نمایش تلویزیونی ملی با هدف نشان دادن تسلط گریسی جیو-جیتسو ایجاد کند – این جیو جیتسو برزیلی است که توسط خانواده ای که وقف هنر گراپلینگ در سطح جهانی هستند، برند شده است. و اینجا هستیم، سه دهه بعد، UFC و MMA را تماشا می‌کنیم که همه در صحنه جهانی بزرگ شده‌اند.

Gracies به وضوح در راس گروه در میان خانواده های MMA هستند، اما آنها تنها نیستند. چندین ده خانواده بیش از یک جنگنده برجسته تولید کرده اند و حتی برخی از آنها این کار را در بیش از یک نسل انجام داده اند. این برای مبارزانی که با هم تمرین می کنند یک چیز است که به برادری در ورزشگاه اشاره کنند. وقتی یک خط خونی چندین ورزشکار تولید می کند که به اوج ورزش می رسند، موضوع دیگری است. در اینجا تحسین شده ترین نام های خانوادگی در MMA آورده شده است.

تاسیس UFC (Rorion) و برنده شدن در سه مورد از چهار تورنمنت اول یک شبه آن (رویس) برای ایجاد یک استدلال قوی برای Gracies به عنوان بزرگترین خانواده در تاریخ MMA کافی است. اما موارد بیشتری در رزومه جمعی آنها وجود دارد، از جمله مبارزات حرفه ای ریکسون، نیمن، راجر، رالف، کرون و سایر برادران، پسرعموها و برادرزاده ها. دو پسر عموزاده بیشترین تاثیر خود را به عنوان مربی داشته اند: رنزو در UFC و پراید جنگید و چندین قهرمان UFC را در طول راه شکست داد، اما بیشتر به خاطر سالن بدنسازی خود در شهر نیویورک شهرت دارد که زمانی محل برگزاری آن بود. ژرژ سنت پیر، مت سرا و دیگران؛ و سزار آکادمی سزار گریسی را تأسیس کردند، سالن بدنسازی در کالیفرنیای شمالی که تولید می کرد بریدگی کوچک و نیت دیاز. با اندازه گیری تأثیر تاریخی و تعداد خویشاوندان درگیر، گریسی ها به اندازه دبیرخانه نسبت به سایر خانواده ها در MMA برتری دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا