تکواندو

بازی های پاراآسیایی هانگژو؛ 4 نشان ارزشمند طلا و نقره پاراتکواندوکاران با طعم تاریخ سازی


4 نشان ارزشمند طلا و نقره پاراتکواندوکاران با طعم تاریخ سازی

روز دوم رقابت های پاراتکواندو بازی های پاراآسیایی هانگژو با کسب 2 طلا و 2 نقره ارزشمند برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دومین روز مسابقات پاراتکواندو در چهارمین دوره  بازی های آسیایی هانگژو امروز سه شنبه دوم آبان ماه با حضور 4 نماینده ایران در 2 گروه بانوان و آقایان برگزار شد که هر 4 نماینده ایران موفق به کسب نشان های خوشرنگ طلا و نقره شدند.

در وزن 57- کیلوگرم بانوان، روزا ابراهیمی  دور نخست «لیو جی» از چین را 9 بر 8 از پیش روی  برداشت و سپس در فینال برابر «دوسمالووا» از قزاقستان قرار گرفت. نماینده شایسته ایران در این دیدار 34 بر 15 مقتدرانه حریف  را شکست داد و نشان طلا را بر گردن انداخت. ابراهیمی اولین دختر طلایی پاراتکواندو ایران در اولین حضور پاراتکواندو در بازی های پاراآسیایی هانگژو لقب گرفت و نام خود را در تاریخ این رشته جاودانه کرد. 

در وزن ۷۰- کیلوگرم مهدی پوررهنما  در مبارزه نخست «خسنوف» از ازبکستان را 24 بر 12 شکست داد و سپس مقابل «علی کوو» از ازبکستان 14 بر 5 به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شد. وی در فینال حریف « چن» از چین شد و 16 بر 3 به برتری رسید و دومین طلای ایران و اولین طلای گروه آقایان را کسب کرد. پوررهنما نیز اولین پسر طلایی ایران در تاریخ بازی های پاراآسیایی هانگژو است.

سعید صادقیانپور در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس در پیکار با «لی دونگ» از کره جنوبی 16 بر 13 به پیروزی رسید. او درمرحله نیمه نهایی «توخیروو» از ازبکستان را 25 بر 13 شکست داد  و حریف «گانبات» از مغولستان در فینال شد. وی در فینال نتیجه را 6 بر 2 به حریف واگذار کرد و به نشان ارزشمند نقره رسید.

رومینا چمسورکی در وزن ۶۵- کیلوگرم ابتدا «فافان» نماینده تایلند 11 بر 9 شکست داد و در فینال مقابل «یائو» از چین به میدان رفت . 9 بر 3 شکست خورد و به نشان ارزشمند نقره بسنده کرد.

تیم ملی ایران با 10 ورزشکار در این دوره از مسابقات شرکت کرده که تا به اینجا 2 مدال طلا توسط روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما، 2 نشان نقره توسط رومینا چمسورکی و سعید صادقیانپور و 3 نشان برنز توسط مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی و نرگس جوادی کسب شده است.

هدایت تیم ملی در گروه بانوان به عنوان عاطفه کشاورز و زهرا حسینی به عنوان سرمربی و مربی است؛ در گروه آقایان نیز پیام خانلرخانی سرمربی است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را یاری می‌کند. 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا