کاراته

تیم ملی کاراته کشورمان بر سکوی سوم آسیا ایستاد

نوزدهمين دوره پيكارهاي كاراته قهرماني قاره كهن با عنوان سومي نمايندگان شايسته كاراته كشورمان به پايان رسيد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، نوزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در شرایطی امروز یکشنبه اول مرداد ماه در ملاکا مالزی به پایان رسید که دلاور مردان و شیرزنان کاراته کشورمان با کسب ۱۲ نشان رنگارنگ عنوان سومی این دوره از رقابتها را از آن خود کردند.

بر اساس این گزارش در جدول رده بندی این رقابتها قزاقستان با ۳ نشان طلا، ۴ نقره و ۴برنز عنوان قهرمانی را بدست آورد، ژاپن با ۳طلا، ۳نقره و ۲برنز نایب قهرمان شد.

پس از تیم کشورمان که در جای سوم قرار گرفت، اردن با ۲طلا، ۱نقره و ۳برنز چهارم شد، هنگ کنگ با ۲طلا و ۱برنز در جای پنجم ایستاد، ویتنام، چین تایپه، هند، عربستان، کویت، چین، امارات، مالزی، تایلند و کره جنوبی عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند

آتوسا گلشاد نژاد و بهنام دهقان زاده و کومیته تیمی مردان، طلایی های کاراته کشورمان در این رقابتها بودند، بهمن عسگری و کومیته تیمی بانوان ببه نشان نقره دست یافتند، فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی زاده، سجاد گنج زاده، سارا بهمنیار و فاطمه سعادتی و کاتا تیمی مردان صاحب نشان برنز شدند.

نتایج ورزشکاران کاراته کشورمان در این رقابتها بدین شرح است:

آتوسا گلشاد نژاد در وزن ۶۱- بانوان با چهار پیروزی پیاپی مقابل حریف هایی از کشور های اردن، قزاقستان، چین و امارات صاحب مدال طلا این مسابقات شد و قهرمان آسیا شد.

بهنام دهقان زاده دیگر طلایی کاراته ایران در وزن ۵۵- آقایان با چهار پیروزی مقابل نمایندگان کشور های ترکمنستان، سریلانکا، مالزی و اردن قهرمان کاراته آسیا شد.

کومیته تیمی مردان با ترکیب مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شهگل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی با کسب ۴ پیروزی برابر تیمهای عربستان، عراق، اردن و قزاقستان به نشان طلای این رقابتها دست یافتند.

همن عسگری در وزن ۷۵- با سه پیروری مقابل نمایندگان کشور های قرقیزستان، ازبکستان و عربستان راهی فینال این مسابقات شد و با نتیجه ۳ بر دو مغلوب حریف قزاقستانی خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.

کومیته تیمی بانوان با ترکیب آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، لیلابرجعلی و مبینا کاویانی با کسب ۴ پیروزی برابر تایلند، ازبکستان، ژاپن، چین تایپه، و قبول شکست برابر تیم ویتنام در فینال عنوان نایب قهرمانی این رقابتها را به دست آورد.

فاطمه صادقی نماینده کاتا انفرادی بانوان در سه دور اجرای کاتا خود موفق شد مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را بدست آورد.

ابوالفضل شهرجردی دیگر کاتارو کشورمان نزز با سه دور اجرای کاتا در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این‌مسابقات را بدست آورد.

امیر مهدی زاده نماینده وزن ‌۶۷- آقایان‌ کشورمان با سه پیروزی مقابل نمایندگان کشور های قرقیرستان، فلسطین و کویت و یک شکست مقابل نماینده کشور قزاقستان صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا