تکواندو

رقابت های قهرمانی نونهالان جهان 2023؛ درخشش دختران ایرانی در سارایوو/ دو طلا، یک نقره و یک برنز برای نمایندگان ایران


درخشش دختران ایرانی در سارایوو/ دو طلا، یک نقره و یک برنز برای نمایندگان ایران

روز سوم مسابقات قهرمانی نونهالان جهان در بوسنی و هرزگوین با درخشش دختران ملی پوش کشورمان و کسب چهار مدال رنگارنگ به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین روز از رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان در بوسنی و هرزگوین امروز چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ به مبارزات رده‌های قدی ۱۷۲-، ۱۶۸- و ۱۶۴- سانتی متر دختران و ۱۷۲- و ۱۶۸- پسران اختصاص داشت که حاصل تلاش شش نماینده کشورمان دو طلا، یک نقره و یک برنز بود.

روژان صوفی و سیده کیمیا محمدی دو طلا، هلیا ابراهیمیان یک مدال نقره و سید میرعباس حسینی فر هم یک مدال برنز برای تیم کشورمان در روز سوم مسابقات کسب کردند.

روژان صوفی در رده قدی ۱۶۸- سانتی متر، در دیدار نخست ۲ بر صفر «امانگلدی» از قزاقستان را شکست داد و در ادامه «زینب بوسیلیه» از اردن را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و سپس در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی «پروتسنکو» از روسیه و «وانگ» از چین تایپه را مقتدرانه شکست داد و پا به دیدار پایانی گذاشت. صوفی در فینال در حالی که راند نخست را به «پولینا» از اکراین واگذار کرده بود، دو راند بعدی را به سود خاتمه داد و نخستین طلای ایران در این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

سیده کیمیا محمدی در رده قدی ۱۷۲- سانتی متر توانست تمامی رقبای خود را با نتیجه قاطع ۲ بر صفر شکست دهد و پا به دیدار پایانی بگذارد. محمدی کار خود را برتری مقابل «تارانتلو» از استرالیا آغاز کرد و در ادامه «یوجین لی» از کره جنوبی، «آمینا باگادزیئوا» از روسیه و «مورا پائولا» از اسپانیا را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد. وی برای کسب مدال طلا «فومنکوف» از روسیه را پیش رو داشت که با نمایشی کم نقص و در دو راند متوالی رقیب خود را شکست داد و طلای دوم ایران را کسب کرد.

هلیا ابراهیمیان در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر، ابتدا «پاپیوا دیبا» از بلغارستان را ۲ بر صفر شکست داد. ملی پوش کشورمان در یک هشتم نهایی «دیانا هجری» از سوئد را برد و در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب و با نتایج ۲ بر صفر «پارک» از کره جنوبی و «هینیچ» از کرواسی را از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت. ابراهیمیان در دیدار پایانی به تکواندوکار روسی باخت و نقره گرفت.

در گروه پسران، میرعباس حسینی فر در رده قدی ۱۷۲- سانتی متر، در مرحله نخست ۲ بر یک «پونگساکون» از تایلند را شکست داد. او در یک هشتم نهایی ۲ بر صفر «اوتابکوف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی برابر «آل الموتسیم» از عمان با نتیجه مشابه صاحب برتری شد. حسینی فر در نیمه نهایی برابر «آدژیئو» از روسیه ۲ بر صفر باخت و برنز گرفت.

پویا اوجاقلو در رده قدی، ۱۶۸- سانتی متر بعد از برتر ۲ بر صفر برابر «گوییلو» از آذربایجان، به «سامانداروف» از ازبکستان با همین نتیجه باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. مهیار فتحی هم در همین رده قدی در دیدار نخست برابر «مارک دنیل» از آمریکا ۲ بر یک باخت و حذف شد.

برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات تا کنون روژان صوفی و سیده کیمیا محمدی دو طلا، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان دو مدال نقره، سید میرعباس حسینی فر و یاسان جعفری هم دو مدال برنز کسب کرده اند.

این دوره از مسابقات پنجشنبه شب در سارایوو به پایان می‌رسد. 


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا