تکواندو

رییسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: جذب حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی

رییسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳:
                                                    جذب حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی


جذب حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی

رییس‌جمهور در پیام نوروزی سال ١٤٠٣ گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی، در این دولت، ۱۱ میلیارد دلار بوده، آن هم سرمایه‌گذاری قطعی، نه فقط روی کاغذ.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، 

حجت الاسلام سید ابراهیم سید ابراهیم رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳ خطاب به ملت ایران، با برشمردن آمارهای نهادهای رسمی از نرخ رشد اقتصادی متوسط ۶ درصدی در سال ۱۴۰۲ و نیز کاهش نرخ تورم، گفت: اگر چه همچنان قیمت‌های بالا و تورم وجود دارد، اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما با همراهی مردم و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، مسیر اصولی و درستی را برای کاهش پایدار تورم و رشد اقتصادی انتخاب کرده‌ایم.

متن کامل پیام نوروزی رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال
عید نوروز و حلول سال نو را به همه هم‌میهنان عزیز تبریک عرض می‌کنم، به خصوص به خانواده‌های مکرّم شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همچنین این عید را به همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

آیین‌های ملی ایرانی، اخلاقی‌ترین و پاکیزه‌ترین آیین‌های تاریخند.

مردم ما، قرن‌هاست که نوروز را حفظ کرده‌اند. نوروز در ایران، با آداب انسانی مثل صله رحم و مهربانی، آمیخته است.
یکی از ویژگی‌های مردم عزیز ما، این است که نوروز را همراه می‌کنند با قرائت قرآن، دعا و توسل. بهار امسال هم، تقارن پیدا کرده با بهار قرآن و روزه‌داری، لذا بروز معنویت و مهربانی ملت ایران شکل ویژه‌تری دارد.

در دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم که تحوّل و دگرگونی احسن را برای ما مقدر فرماید. احسن الحال. یعنی بتوانیم کاستی‌ها و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم. ان‌شاالله به یُمن این تقارن و دعاها، سال جدید، سال موفقیت و سرافرازی ملت ایران در همه عرصه‌ها باشد، ان‌شاءالله.

سال ۱۴۰۲، سال پر فراز و نشیب و همراه با حوادث مهم، هم شیرینی‌ها و شگفتی‌هایی داشت و هم برخی اتفاقات تلخ را. اما برآیند اتفاقات سال، رشد و شکوفایی بیشتر ایران عزیز در همه بخش‌ها بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری کردند همه تلاش دولت برای تحقق این شعار متمرکز شد.

رشد اقتصادی در مجموع در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد مرکز آمار، حداقل ۶ درصد خواهد بود. الان سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰، کمتر از یک درصد بوده است.

در کنار بال رشد تولید، بال دیگر شعار سال، مهار تورم بود.


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا