مسابقات one

“ما از خیلی چیزها گذشتیم” – سفر فیلیپه لوبو از فاولاهای سائوپائولو به افتخار در یک قهرمانی

“ما از خیلی چیزها گذشتیم” – سفر فیلیپه لوبو از فاولاهای سائوپائولو به افتخار در یک قهرمانی

“ما از خیلی چیزها گذشتیم” – سفر فیلیپه لوبو از فاولاهای سائوپائولو به افتخار در یک قهرمانی

Saemapetch Fairtex Felipe Lobo ONE Fight Night 9 59

“ما از خیلی چیزها گذشتیم” – سفر فیلیپه لوبو از فاولاهای سائوپائولو به افتخار در یک قهرمانی

Saemapetch Fairtex Felipe Lobo ONE Fight Night 9 59

حس برزیلی فیلیپه “مرد تخریب” لوبو می تواند در آستانه یک شوت دیگر در عنوان جهانی موی تای ONE Bantamweight باشد.

در 8 دسامبر در پرایم‌تایم ایالات متحده، مدعی رتبه دوم با رتبه 3 مجدد مسابقه خواهد داد. Saemapetch Fairtex در یک مسابقه مهم که نوید آتش بازی در ONE Fight Night 17: Kryklia vs. Roberts در Prime Video.

این پنجمین مبارزه لوبو در بزرگترین سازمان هنرهای رزمی جهان خواهد بود، جایی که او به طور پیوسته جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین مهاجمان جهان تثبیت می کند.

قبل از اینکه او بار دیگر در ورزشگاه بوکس Lumpinee در بانکوک، تایلند تلاش کند سایماپتچ را شکست دهد، ما یک شیرجه عمیق در مسیر پر پیچ و خم “مرد تخریب” به مرحله جهانی هنرهای رزمی انجام می دهیم.

“دوست نداشتم کسی با من یا خانواده ام دعوا کند”

لوبو که در فاولاهای سائوپائولو به دنیا آمد و بزرگ شد، از خانواده‌ای متواضع می‌آید که هر عضوی در آن سهم خود را برای گذران زندگی انجام می‌داد.

او صحبت کرد onefc.com در مورد تربیت سخت او:

من خیلی زود شروع به کار کردم تا به خانواده ام کمک کنم. وقتی 12، 13 ساله بودم، در فروش تنقلات به مادرم کمک می کردم. ما دوران کودکی داشتیم که خیلی زود به بلوغ رسیدیم. از کودکی ارزش پول را یاد گرفتیم.»

با توجه به محله‌های خشن دوران کودکی‌اش، لوبو نیز به سرعت اهمیت دفاع از خود را آموخت.

در حالی که او مطمئناً به دنبال دعوا نبود، برزیلی می گوید که او را پیدا کردند. او که ذاتاً محجوب و نرم زبان بود، هرگز به خود یا عزیزانش اجازه قربانی شدن نداد:

«من همیشه بچه خیلی خجالتی بودم. من بزرگ ترین برادر هستم و همیشه باید از آنها مراقبت می کردم. من همیشه خیلی خونمون بودم. من خجالتی بودم، اما در عین حال، اهل نزاع هم بودم.

من دوست نداشتم کسی به فضای من حمله کند. من از شوخی های کوچک خوشم نمی آمد. من همیشه کودکی آرام و در عین حال پرخاشگر بودم. من دوست نداشتم کسی با من یا خانواده ام درگیر شود.»

عاشق ورزش های رزمی

لوبوی نوجوان که هیچ کمبودی در ورزش خام و میل به پرخاشگری نداشت، ابتدا در بوکس و سپس در موی تای مورد توجه قرار گرفت.

برای دومی، او آموزش “هنر هشت اندام” را در تیم آماتا پسر عمویش آغاز کرد:

در 15 سالگی بوکس را شروع کردم و عاشق شدم. من به سرعت شروع به متمایز شدن کردم و بیشتر و بیشتر به هنرهای رزمی علاقه مند شدم.

و سپس در 16، 17 سالگی تمرین موی تای را با پسر عمویم رودریگو آماتا شروع کردم.

این مهاجم جوان به سرعت در صحنه رقابت بی‌رحمانه موی تای برزیل به موفقیت دست یافت.

لوبو پس از اثبات توانایی خود در برابر برخی از استعدادهای برتر کشورش، تصمیم متحول کننده زندگی را گرفت تا به تایلند نقل مکان کند، جایی که با رقبای نخبه در زادگاه موی تای تمرین کرد و با آنها مبارزه کرد.

وی یادآور شد:

من قبل از اینکه در ورزشگاه پورتواریوس که اولین استادیوم موی تای در برزیل بود مبارزه کنم چندین بار قهرمان شدم و کمربند را به دست آوردم. سپس پسر عمویم گفت وقت آن است که به تایلند بروم و با بهترین ها مبارزه کنم.

من با خانواده و دوستانم صحبت کردم. ما پول جمع کردیم و من موفق شدم بلیط تایلند بخرم.

“سخت ترین لحظه زندگی من”

حرکت “مرد تخریب” به تایلند سفر او را به سمت ستاره شدن آغاز می کند و صعود او به قهرمانی ONE را آغاز می کند.

اما در حالی که تغییر منظره در نهایت سود زیادی در حرفه رقابتی او به همراه داشت، برای لوبو در سطح شخصی نیز بسیار چالش برانگیز بود:

“بزرگترین مانعی که در زندگی ام با آن روبرو شدم، زندگی در خارج از کشور بود. من هرگز از خانواده ام دور نشده بودم و در سن 20 سالگی برای زندگی به تایلند آمدم.

«سازگاری و دوری از خانواده‌ام بسیار سخت بود. چهار، پنج ماه خیلی ناراحت بودم و خیلی گریه کردم. سخت ترین لحظه زندگی من بود.»

هزاران مایل دورتر از برزیل، جای تعجب نیست که لوبو احساس غربت کرد و شوک فرهنگی زیادی را تجربه کرد.

با این حال، با ایمان تزلزل ناپذیر و عزم خود برای رسیدن به عظمت، در روزهای سخت استقامت کرد:

«این یک تغییر بسیار اساسی در زندگی من بود. همه چیز جدید بود، یک فرهنگ متفاوت، اما من همیشه به خدا خیلی وابسته بودم و خانواده ام همیشه با دعا و انرژی دادن به من کمک می کردند.

این همان راهی بود که در آن زمان توانستم بر آن غلبه کنم، زیرا این یک تغییر زندگی بسیار دشوار بود.

با الهام از خانواده

از زمان پیوستن به ONE در سال 2020، این بازیکن بومی سائوپائولو در سه نبرد از چهار نبرد هیجان انگیز پیروز شده است، برخی از ترسناک ترین مهاجمان سیاره زمین را شکست داده و تنها در برابر قهرمان موی تای جهان در آن زمان ONE بانتام وزن شکست خورده است. نونگ او هاما.

لوبو که هنوز دور از خانه زندگی می کند، خود را به عنوان یک سوپراستار با حسن نیت ONE تثبیت کرده است – جنگجوی نیرومندی که همچنان در تصویر عنوان جهانی باقی می ماند.

با تمام این اوصاف، او حتی یک بار هم که از کجا آمده است غافل نشده است و انگیزه این فرصت فراهم کردن زندگی بهتر برای والدین و خواهران و برادرانش است:

“بزرگترین الهام بخش من خانواده ام است. آنها به من قدرت لازم برای ادامه دادن را می دهند. من همیشه به آنها فکر می کنم. ما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم، بنابراین من همیشه به آنچه که از سر گذرانده ایم فکر می کنم و همیشه به کمک به آنها فکر می کنم. این چیزی است که به من قدرت می دهد تا به انجام کاری که دوست دارم ادامه دهم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا