تسنیمکونگ فو

پیش‌بینی حضور ۵۰ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی کونگ‌فوی ایران رئیس فدراسیون کونگ‌فو با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کونگ‌فو در سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ کشور در این مسابقات شرکت کنند. ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ – ۱۴:۲۱

پیش‌بینی حضور ۵۰ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی کونگ‌فوی ایران

پیش‌بینی حضور 50 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی کونگ‌فو ایران

رئیس فدراسیون کونگ‌فو با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کونگ‌فو در سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ کشور در این مسابقات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رضا حیدری امروز در مجمع سالیانه هیئت کونگ‌فو که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: مسئولین عالی‌رتبه نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند اما لازم است مدیران میانی نگاه ویژه‌تری به کونگ‌فو داشته باشند زیرا این رشته همیشه پرافتخار بوده و در مسیر کسب موفقیت‌ها پستی بلندی‌های بسیاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای فدراسیون کونگ‌فو بسیار پربرنامه بود، اضافه کرد: در سال جاری تمام برنامه‌ها از جمله برگزاری مسابقات، لیگ‌ها و اعزام‌ها انجام شد، اما می‌خواهیم کنار این اقدامات سبک‌های مختلف کونگ‌فو را در جامعه بیشتر معرفی کنیم.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو با ابراز اینکه “بسیاری از ورزش‌های ما با فرهنگ ایران سنخیتی ندارد اما باید این ورزش‌ها را به مردم بیشتر معرفی کنیم”، افزود: مسئولان لازم است در این زمینه فرهنگ غنی و تمدن فرهنگ در ایران اسلامی را معرفی کنند چراکه به‌گونه‌ای است که در صورت معرفی آن، این فرهنگ و اندوخته‌های فرهنگی کشورمان می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

حیدری با یادآوری مشکلات معیشتی جامعه ورزش در کشور، گفت: اگر ما فرهنگ غنی و تمدنی ایران را بیش از همیشه فرهنگ‌سازی کنیم، دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

وی ادامه داد: به مراجع رسمی بین‌المللی برای عضویت یک فدراسیون ایرانی در این مراجع مراجعه کرده‌ایم و شاهد سخت بودن مراحل این عضویت بوده‌ایم، با وجود این، هدفمان این بود که این کار با همه سختی‌ها اجرایی شود اما برای اینکه بتوانیم از قهرمانان در سطح بین‌المللی تجلیل کنیم، تمام سختی‌ها حتی پرداخت مبالغ بالا برای عضویت را پشت‌سر گذاشتیم تا در مراجع رسمی بین‌المللی عضو شدیم.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو با اعلام کسب 66 رأی برای عضویت کونگ‌فوی ایران در مراجع رسمی بین‌المللی، یادآور شد: این ورزش به نام ایران در مراجع بین‌المللی از جمله شورای ورزش آسیا ثبت شده است.

حیدری با بیان اینکه جامعه ورزش کونگ‌فو جامعه‌ای مظلوم است، متذکر شد: برای حمایت از جامعه ورزش کونگ‌فو، در کمیته ملی المپیک نیز فدراسیون کونگ‌فوی ایران به‌عنوان عضو افتخاری فعالیت دارد.

وی با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کونگ‌فو در سال آینده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 50 کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وجود بیش از 8هزار ورزشکار کونگ‌فوکار بیمه‌شده در خراسان‌رضوی

رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: بیش از 8 هزار ورزشکار بیمه‌شده در بیش از 15 سبک در هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی فعالیت دارند.

قربان اعظمی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در دو بخش مربیگری و داوری، عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های ارتقای آموزشی، برگزاری آزمون‌های متعدد، کسب بیش از 20 مدال در سبک‌های مختلف در مسابقات، حضور در 4 دوره مسابقات لیگ بانوان و برگزاری فرم‌های یک تا 6 ویژه ورزشکاران از جمله اقدامات انجام‌شده در سال 1400 است.

وی با بیان اینکه بازدید از 15 هیئت کونگ‌فو در شهرستان‌ها، انجام بیش از 50 مورد فعالیت‌های فرهنگی و 100 فعالیت ورزشی از دیگر اقدامات این هیئت است، اعلام کرد: بیش از 8 هزار ورزشکار بیمه‌شده در بیش از 15 سبک در هیئت کونگ‌فوی استان فعالیت دارند.

رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی ادامه داد: از طریق صحبت با ماده 88 اداره‌کل پیشنهاد کردیم برای کونگ‌فوی استان خانه‌ای تخصصی راه‌اندازی شود که این پیشنهاد طی 4 سال اخیر به‌صورت مستمر پیگیری شده است.

انتهای پیام/282/ن+

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا