تکواندو

رقابت های پومسه قهرمانی نوجوانان آسیا 2023؛ دختران پومسه رو ایران نایب قهرمان شدند/ پسران سوم شدند، بهشتی بهترین مربی آسیا


دختران پومسه رو ایران نایب قهرمان شدند/ پسران سوم شدند، بهشتی بهترین مربی آسیا

پومسه روهای نوجوان کشورمان در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا در دو بخش دختران و پسران به ترتیب عناوین نایب قهرمانی و سومی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هفتمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی نوجوانان آسیا امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه با حضور ۹۹ تکواندوکار از ۱۷ کشور به میزبانی لبنان و در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت برگزار شد که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان هفت مدال نقره و برنز بود.

فاطمه سلمانی زاده در فینال بخش انفرادی استاندارد با کسب ۷/۹۱ امتیاز پس از نمایندگان کره جنوبی و چین تایپه موفق به کسب نشان برنز شد. حنانه احمدی در فینال بخش انفرادی ابداعی با امتیاز ۷/۰۳۳ پس از نماینده کره جنوبی که امتیاز ۷/۲۰۰ را کسب کرده بود، در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

یاسین اکبری در فینال بخش انفرادی ابداعی پسران، با امتیاز ۷/۱۹۹ پس از نماینده کره جنوبی در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید.

تیم ملی پومسه دختران کشورمان با ترکیب ساناز تقی پور، فاطمه سلمانی زاده و شیما نساجی با امتیاز ۷/۸۳۲ و ۰/۳ امتیاز کمتر از تیم کره جنوبی در رده دوم قرار گرفت و نایب قهرمان شد.

امیرعلی علیزاده، علیرضا زینی و عادل منصوری در ترکیب تیم ملی پومسه پسران با کسب ۷/۶۹۹ امتیاز، مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. در بخش دو نفره استاندارد هم تیم ایران با ترکیب زینی- تقی پور با کسب ۷/۷۱۶ امتیاز پس از کره جنوبی مدال برنز را به خود اختصاص داد.

تیم ملی دو نفره کشورمان در بخش ابداعی با ترکیب اکبری و احمدی با ۷/۲۳۳ امتیاز پس از کره جنوبی با ۷/۵۳ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و عنوان نایب را به دست آورد. در فینال بخش استاندارد انفرادی پسران هم امیرعلی علیزاده با امتیاز ۷/۶۹ در رتبه پنجم این بخش قرار گرفت.

به این ترتیب ملی پوشان کشورمان در بخش انفرادی توسط حنانه احمدی و یاسین اکبری به مدال نقره دست یافتند و فاطمه سلمانی زاده مدال برنز را کسب کر.

در بخش تیمی، تیم ملی پومسه دختران نایب قهرمان شد و نقره گرفت و تیم ملی پسران با ایستادن در جایگاه سوم با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد. تیم دو نفره کشورمان نیز در بخش‌های استاندارد و ابداعی هم به دو نشان نقره دست یافتند.

در پایان این دوره از رقابت‌ها تیم ملی پومسه ایران در گروه دختران عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. کره جنوبی قهرمان شد و فیلیپین هم در جای سوم ایستاد. در بخش پسران نیز کره جنوبی و چین تایپه اول و دوم شدند. تیم ملی ایران عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

حسین بهشتی نیز سرمربی تیم ملی پومسه پسران کشورمان نیز در پایان رقابت ها از سوی کمیته برگزاری به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب و معرفی شد. 

تیم ملی پومسه پسران عنوان سوم آسیا را کسب کرد


Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا